زن دعا نویس طعمه هایش را در اینستاگرام گول می زد
کد خبر: ۱۱۳۰۳۷
تاریخ انتشار: 2018 June 24    -    ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: امروزه دیده می‌شود که رمال‌ها و کف‌بین‌ها نیز با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فضای مجازی، با چهره‌ای متفاوت خود را در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ظاهر کرده و با فریب مردم، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. برهمین اساس چندی پیش کارآگاهان سایبری پلیس فتا مازندران، زنی را که در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام با ترفند‌های دعانویسی، فالگیری و رمالی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کرد را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ حسن‌محمدنژاد گفت: بخش عمده‌ای از رمال‌ها با کوچ‌کردن به فضای مجازی، قربانیان خود را با راه‌اندازی سایت‌ها و پیج‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی انتخاب می‌کنند. آن‌ها به مدد تکنولوژی و دسترسی آسان به اینترنت، در دنیای مجازی با همان ادعا‌های واهی با طرح رابطه با اجنه و دنیای‌های موازی و ... به کسب درآمد می‌پردازند.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: در همین راستا، یکی از هم‌استانی‌های عزیز با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت که چندی پیش در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی ناشناس که در فضای مجازی اقدام به رمالی و دعانویسی می‌کرد آشنا شدم و پس از برقراری ارتباط دوسویه با او، جهت دریافت دعا و فال مبلغ ۲۰ میلیون ریال به حسابی که برایم فرستاده بود واریز نمودم، اما وی پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تماس‌های بنده نبود؛ لذا از این پلیس تقاضای رسیدگی به شکایت خود را داشت.

وی ادامه داد: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی‌و اطلاعاتی صورت گرفته بر روی صفحه مورد نظر، مظنون اصلی پرونده که یک زن بود شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: کارشناسان پلیس فتا طی هماهنگی با مرجع قضائی، مظنون پرونده را به این پلیس احضار کردند و در بازجویی به‌عمل آمده، او در خصوص وجه واریزی و پیام‌های رد و بدل شده فی‌مابین شاکی با خود اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما با مشاهده ادله متقن از سوی کارشناسان این پلیس، به عمل مجرمانه خود اعتراف نمود.

وی گفت: در ادامه با انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های به‌عمل آمده بر روی حساب بانکی متهمه، مشخص‌گردید مبالغ زیادی به حساب او واریز و برداشت شده و از افراد زیادی کلاهبرداری کرده‌است.

سرهنگ محمدنژاد عنوان کرد: متهمه در ادامه انگیزه خود از این عمل مجرمانه را کسب درآمد اعلام کرد که در این رابطه تحقیقات در خصوص شناسایی سایر قربانیان نیز در دستور کار این پلیس قرار دارد و متهمه جهت سیر مراحل قضایی روانه دادسرا گردید.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه ضمن بیان اینکه رمالی از جمله اعمالی است که در دسته کلاهبرداری جای می‌گیرد، گفت: رمالی سنتی و مجازی با هم فرقی ندارد و در هر دو حال متهم مرتکب انجام جرم شده‌است. از این‌رو هر کس فردی را با وعده واهی به موضوعی امیدوار و یا از امری واهی بترساند و از این طریق از او پول یا امکانات خاصی دریافت کند، مرتکب کلاهبرداری شده و مطابق قانون مجازات خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه بسیاری از افرادی که سراغ رمالان می‌روند، حاضر به طرح شکایت نیستند، گفت: قربانیان حتی بعد از رسیدن به این باور که فریب خورده‌اند یا به علت این که مبلغ از دست داده را ناچیز می‌پندارند و یا به این دلیل که تصوّر می‌کنند موضوع قابل پیگیری قضایی نیست، از طرح شکایت خودداری کرده و همین مسئله باعث می‌شود تا رمالان همچنان به کار خود ادامه داده و از افراد بیشتری کلاهبرداری و کسب درآمد نمایند.

رئیس پلیس‌فتا مازندران در پایان به هم‌وطنان توصیه کرد: رمالان اینترنتی با درج مطالبی مانند حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مشکلات مالی، نوشتن دعا برای خوشبختی و پیشگویی آینده در کانال‌ها و گروه‌های مختلف، با ترغیب مردم به گرفتن فال و دعانویسی، از آن‌ها درخواست پول می‌کنند؛ اما هدف اصلی آن‌ها کلاهبرداری از مردم می‌باشد. از این رو از هم‌وطنان عزیز خواستاریم تا در صورت مواجهه با چنین مسائلی، آن‌را به پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، ثبت گزارش مردمی اطلاع‌دهند.

میزان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار