اگر زنبور نیشتان زد این کار را انجام دهید
کد خبر: ۱۱۲۹۶
تاریخ انتشار: 2015 September 15    -    ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
جانوران شگفت‌انگیر و ناشناخته‌ای در سطح سیاره‌مان زندگی می‌کنند که بسیاری از آنها هنوز برای ما ناشناخته باقی مانده‌اند. یکی از این موجودات «زنبور تارانتولا» نام دارد که درمان نیشش فقط یک چیز است: دراز بکش و فریاد بزن.

جاستین اشمیت یک حشره‌شناس است، به همین دلیل تاکنون توسط بسیاری از حشرات گزیده شده است. بنابراین وی چیزی به نام «مقیاس درد نیش اشمیت» اختراع کرده است که با این مقیاس، درد ناشی از نیش حشرات را در چهار درجه رتبه‌بندی می‌کند.

در پایین‌ترین مورد «مورچه آتشین» و بالاترین مورد «مورچه گلوله مانند» قرارگرفته است. هر یک از این نام گذاری‌ها دلیل خاص خود را دارند.

به جز مورچه آتشین و مورچه گلوله مانند، یکی دیگر از مخلوقات اعجاب‌انگیزی که در جنوب غربی ایالات متحده زندگی می‌کند، نوعی زنبور به نام «تارانتولا» است. این موجود زنبوری منزوی است که درد نیشش تنها سه دقیقه به طول می‌انجامد. اما این درد به قدری شدید و پرتنش است که قابل توصیف نیست.

بن هاچینسن، بیولوژیست پارک‌های تگزاس و حیات وحش، در این‌باره می‌گوید: «افرادی که نیش این زنبور را تجربه کرده‌اند، توصیه می‌کنند که بعد از گزیدگی فقط دراز بکشید و شروع به فریاد زدن کنید. این امر به این دلیل است که تنها افراد کمی پس از گزیده شدن توسط چنین زنبوری قادر به حفظ هماهنگی کلامی و فیزیکی خود هستند. حتی ممکن است فرد در هنگام تلاش برای فرار از درد به خود آسیب برساند. بنابراین بهترین کار دراز کشیدن و فریاد زدن است».

آنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار