قدیمی‌ترین شواهد تولید‌مثل +عکس
کد خبر: ۱۱۱۷۹
تاریخ انتشار: 2015 September 15    -    ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰
در پراکندگی رنجومورف‌ها، نمونه‌های جوان‌تر در اطراف دو رنجومورف پیرتر (پدربزرگ و مادربزرگ) جمع می‌شدند.



«رنجومورف»‌ها (Rangeomorphs)، یکی از نخستین ارگانیسم‌های پیچیده‌ی روی زمین بودند و هرچند اطمینان از این موضوع کمی دشوار است، اما به‌عنوان یکی از نخستین حیوانات در نظر گرفته می‌شوند.

آن‌ها در دوره‌ی «ادیاکاران» بین 580 تا 541میلیون سال پیش، در اقیانوس‌های زمین پخش و گسترده شدند و گاهی ابعادشان تا دو متر هم می‌رسید، هرچند اندازه‌ی بیشترشان تا 10 سانتی‌متر بوده است.

آن‌ها بسیار شبیه سرخس‌ها بودند واحتمالا دهانی برای غذا خوردن نداشتند یا نمي‌توانستند به این سو و آن سو بروند؛ بلکه مواد غذایی را از آب‌های اطراف‌شان جذب می‌کردند.

به هر حال ما چیز زیادی از آن‌ها نمی‌دانیم. حالا دکتر «امیلی میچل» و تیمش از دانشگاه کمبریج، نتایج تحقیقی را در نشریه‌ی «نیچر» Nature به چاپ رسانده‌اند که نشان می‌دهد این موجودات با چه روش تولیدمثلي جمعیت‌شان را زیاد می‌کرده‌اند.

میچل و گروهش با یک شیوه‌ی آماری، به پراکندگی جمعیت این موجودات نگاه کردند و به این نتیجه رسیدند که پراکندگی و نحوه‌ی شکل‌گیری خوشه‌های جمعیتی آن‌ها، نشان‌دهنده‌ی نوعی تولیدمثل اولیه است.

در پراکندگی رنجومورف‌ها، نمونه‌های جوان‌تر در اطراف دو رنجومورف پیرتر (پدربزرگ و مادربزرگ) جمع می‌شدند و الگوی پراکندگی به همین ترتیب ادامه می‌یافت.
همشهری دانستنی ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار