کم خوابی بیماری قلبی می آورد
کد خبر: ۱۱۱۶۵
تاریخ انتشار: 2015 September 15    -    ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
بر اساس پژوهش های انجام شده توسط انجمن قلب آمریکا، بدن انسان در طول شبانه روز به هفت ساعت خواب احتیاج دارد و این مساله کاملا با سلامت رگ های خونی در ارتباط است. خواب کمتر یا بیشتر از میزان می تواند شما را در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی قرار دهد.
 
 در این پژوهش ها بیش از 47000 نفر از کره جنوبی شرکت داشتند که در آن بر روی میزان ساخت کلسیم در رگ ها، میزان خواب و سلامت قلبی آنها تحقیق به عمل آمد. بر این اساس افرادی که در طول شبانه روز، پنج ساعت یا کمتر استراحت می کنند نسبت به دسته دوم که حداقل هفت ساعت می خوابند، در معرض خطر بیشتر قرار داشته و میزان تولید کلسیم در رگ ها آنها 50% بیشتر است.

البته این خبر خوشی برای افراد خواب آلو نیست. چرا که این رقم در آن دسته از افرادی که در طول شبانه روز، نه ساعت یا بیشتر استراحت می کنند نیز 70% است. همچنین میزان تولید کلسیم در رگ های افرادی که در طول شب چندین بار از خواب می پرند نیز 20% بیشتر است و در نتیجه بیشتر به مشکلاتی چون انسداد و خشک شدن رگ های خونی قرار دارند.
 
یوسو چانگ، سرپرست این تیم تحقیقاتی معتقد است که این موضوع در بین جوانان نیز به صورت مشابه اتفاق می افتد و آن دسته از جوانان که کمتر از هفت ساعت در شبانه روز به خواب و استراحت تخصیص می دهند رگ های خشک و سفت تری نسبت به سایرین دارند.
 
دلیل این پدیده هنوز مشخص نیست. اما احتمالا کاهش خواب موجب افزایش استرس در بدن می شود و این افزایش استرس موجب افزایش هورمون کورتیزول ترشح شده که آن هم باعث کاهش متابولیسم بدن می شود. همه مراحل  یاد شده به شدت برای قلب و عروق مضر بوده و منجر به انسداد آنها می شود. 
پایتخت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار