کفشی از جنس طلا +عکس
کد خبر: ۱۱۱۲۷
تاریخ انتشار: 2015 September 15    -    ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
فرانسیس بیتونتی (Francis Bitonti) یک سری کفش را برای برند یونایتد نود (United Nude) طراحی کرده است که پاشنه‌های این کفش‌ها با استفاده از یک الگوریتم خاص و از طریق فنآوری پرینت سه بعدی تولید شده است. در این مجموعه کفش که با نام موتاتیو (Mutatio) تولید شده است، بخش رویی کفش به شکل سنتی و از جنس چرم طراحی شده است و پاشنه‌هایی که با استفاده از دستگاه تزریق انتخابی لیزر (SLS) شکلدهی شده و بعد با طلا روکش شده‌اند.
هر جفت از این پاشنه‌ها الگوی کندویی متفاوتی دارند که با دستکاری در یک الگوریتم کامپیوتری حاصل شده است که شکلگیری این مدل دیجیتالی را کنترل می‌کرده است. این طراح با تغییر ورودی مدل در برنامه‌ای که توسط استودیوی بیتونتی ساخته شده است، توانست شکل‌های سفارش را برای این کفش‌ها طراحی کند که امکان تولید آنها با پرینت سه بعدی وجود خواهد داشت.



 بیتونتی که بهخاطر طراحی لباس پرینت سه بعدی شده برای دیتا فون تیس (Dita Von Teese) شناخته شده است می‌گوید «مسئله چندان به سفارشی کردن کالاها مربوط نیست، دلم می‌خواست محصول را به شکل یک الگوریتم ببینم». این کفش‌ها توسط یک شرکت پرینت سه بعدی به نام 3D Systems تولید شده و قرار است در یک مراسم در فروشگاه اصلی یونایتد نود در نیویورک رونمایی شود. رم دی کولهاس (Rem D Koolhaas) درباره این محصول می‌گوید «من مدتی پیش با فرانسیس بیتونتی آشنا شدم و خیلی زود پیشنهاد حمایت از این پروژه را با او مطرح کردم.



من از ایده او برای خلق طراحی‌های کامپیوتری بسیار خوشم آمد که صرفا با SLS و نایلون پرینت شده و سپس روشک طلا می‌شد تا ظاهری فوق‌العاده لوکس به محصول بدهد». برای هر پاشنه نیز یک بدنه چرمی طراحی می‌شود که کاملا پا را پوشانده و برای راحتی پوشیدن و درآوردن، یک زیپ در کنار آن قرار داده شده است. به گفته کولهاس، برای سبک شدن کفش و راحتی راه رفتن با آن، ما این کفش‌ها را بجای آنکه کاملا با فلز پرینت کنیم، از جنس نایلون پرینت کردیم.



کولهاس که برند یونایتد نود را با کفش موسوم به موبیوس خود در سال 2003 بنیانگذاری کرد می‌گوید «پرینت سه بعدی با پلاستیک روی صفحه‌های فلزی بسیار جذاب است، و وجود یک صفحه نازک فلزی در زیر کفش ایده بسیار فوق‌العاده است و لذا می‌توان آن را به شکل یک کفش واقعا پوشید». این برند مدتهاست با نام‌هایی مانند ایریس فان هرپن، طراح مد و زاها حدید، معمار شناخته شده برای تولید کفش‌های محدود همکاری داشته است. این برند در سال 2015 با همکاری طراحان و معمارانی ماند حدید، بن فان برکل و مایکل یانگ، اقدام به طراحی و تولید یک مجموعه کفش پرینت سه بعدی کرد.




نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار