شیر طلایی شگفت‌انگیز برای ونزوئلا
کد خبر: ۱۱۱۰۱
تاریخ انتشار: 2015 September 14    -    ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
جشنواره ونيزبا معرفي برگزيدگان به پايان رسيد
هفتادودومین دوره جشنواره فیلم ونیز شامگاه شنبه در این شهر زیبای ایتالیا به پایان رسید و هیأت‌داوران بخش مسابقه رسمی به ریاست آلفونسو کوارون مکزیکی، جایزه شیر طلایی بهترین فیلم را در کمال شگفتی به نخستین و تنها نماینده تاریخ سینمای ونزوئلا در این رویداد معتبر اهدا کرد.

«از دور» كه نخستين تجربه كارگرداني لورنزو ويگاس است، در رقابت با 20فيلم حاضر در بخش مسابقه برترين جايزه ونيز 2015را براي ونزوئلا به ارمغان آورد و با اين جايزه شايد بتواند در فصل جوايز سينمايي بيش از پيش بدرخشد. از دور داستان مردي ميانسال را در كاراكاس روايت مي‌كند كه دوستي‌اش با يك جوان بزهكار تأثيري عميق روي زندگي هر 2نفر مي‌گذارد. گيرمو آرياگا فيلمنامه‌نويس نامزد اسكار تهيه‌كننده و فيلمنامه‌نويس از دور است.

پابلو تراپرو فيلمساز آرژانتيني براي درام جنايي «طايفه» شير نقره‌اي بهترين كارگرداني را به‌دست آورد و جايزه بزرگ هيأت داوران به فيلم «آنوماليسا» از آمريكا رسيد. اين فيلم را چارلي كافمن و دوك جانسن ساخته‌اند. كافمن كه نويسنده فيلمنامه آثاري چون «جان مالكوويچ بودن» و «اقتباس» است، سال 2008با «نيويورك، جزء به كل» در بخش مسابقه كن حضور داشت و حالا پس از 7سال بازگشتي موفقيت‌آميز به چرخه جشنواره‌هاي مهم سينماي جهان داشته است.

در مراسم اختتاميه ونيز امسال، بردلي كوربت، كارگردان تازه‌كار آمريكايي با درام معمايي تاريخي «كودكي يك رئيس» براساس كتابي از ژان پل سارتر جايزه لوييجي دي لورنتيس بهترين فيلم اول و جايزه بهترين كارگردان بخش افق‌ها را از آن خود كرد. رياست هيأت داوران اين بخش را جاناتان دمي، كارگردان آمريكايي برنده اسكار برعهده داشت. فابريس لوكيني از فرانسه و والريو گولينو از ايتاليا به‌ترتيب جوايز بهترين بازيگران مرد و زن را به‌دست آوردند و جايزه مارچلو ماستروياني بهترين بازيگر مرد يا زن جوان به ابراهيم عطا براي بازي در «وحشي‌هاي بي‌سرزمين» به كارگرداني كري فوكوناگا از آمريكا اهدا شد. «جنون» به كارگرداني امين آلپر از تركيه هم جايزه ويژه هيأت داوران را برد.

همشهری

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار