اهواز با دمای ۴۵ درجه داغ‌ترین شهر‌
کد خبر: ۱۱۰۲۵۴
تاریخ انتشار: 2018 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

فردا با نفوذ جریانات خنک شمالی در نوار شمالی کشور، شاهد رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود که شدت این بارش‌ها به همراه کاهش دمای ۴ تا ۷ درجه، در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود.

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی بعدازظهر و امشب در مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، در استان‌های تهران، البرز، سمنان، مازندران و گلستان رگبار و باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی در نوار شمالی کشور شاهد رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود که شدت این بارش‌ها به همراه کاهش دمای ۴ تا ۷ درجه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود.

روز آینده در بخش‌هایی از مرکز کشور نیز بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه در دامنه‌های البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور، شاهد رگبار باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود.

همچنین از اواخر وقت امروز و فردا وزش باد شدید در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب غرب و شرق کشور رخ خواهد داد که در برخی مناطق با گردوخاک همراه خواهد بود.

فردا دریای خزر و در سه روز آینده دریای عمان و به ویژه مناطق شرقی آن مواج است.

آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با وزش باد، بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۲ و ۲۱ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز چهارم خردادماه سال جاری ۱۶۱.۱ میلیمتر ثبت شد؛ میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۰۵ میلی‌متر بود بنابراین بارش‌های سال جاری تا این تاریخ ۲۱.۴ درصد کمتر از سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی‌وپنجم سال زراعی متعلق به منطقه هرسین در استان کرمانشاه به میزان ۵۵.۴ میلیمتر بود.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار