بازجویی پلیس از زنی که اثر انگشت نداشت+تصاویر
کد خبر: ۱۱۰۲۰۵
تاریخ انتشار: 2018 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

اثر انگشت برجستگی‌های بسیار ریز (قابل رؤیت با چشم غیر مسلح) است که در لایه اپیدرم پوست کف دست‌ها و پا‌ها وجود دارد و با توجه به اینکه هیچ دو انسانی اثر انگشت مشابهی ندارند، می‌توان از این اثر برای شناسایی افراد و یا به عنوان یک امضا یا ابزار تشخیص هویت استفاده کرد.

اثر انگشت افراد منحصربه‌فرد است و در طول عمر فرد تغییر نمی‌کند وبه علت ترشحات چربی زیر پوست این آثار انگشت بر اجسام صاف قرار می‌گیرد، همچنین برای و ضوح آن می‌توان از پودری استفاده کرد که جذب این چربی‌ها شده و آن‌ها را به صورت واضح نمایان سازد.

اما در این مورد استثنا هم وجود دارد، درست مثل زن سوئیسی که در مرز آمریکا وقتی با انگشت‌نگاری ماموران روبه‌رو شد انگشتان خود را پنهان می‌کرد، ولی با اصرار ماموران معلوم شد که تمام مدارک هویتی زن سوئیسی به غیر از اثر انگشتش درست است و پس از بررسی‌هایی که مامورین انجام دادند مشخص شد، او اثر انگشت ندارد.

پس از تحقیقات صورت گرفته توسط پزشکان، دکتر "پیتر ایتان" عنوان کرد: نداشتن اثر و شیار انگشت در این زن به دلیل اشعه‌های رادیواکتیویته و جهش سلول‌های انگشتان اوست که این اتفاق نوعی بیماری ژنتیک است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار