اصطلاحی عجیب در فوتبال عربستان!
کد خبر: ۱۱۰۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 May 25    -    ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
دروازه بان سابق باشگاه الاهلی سعودی به نام عبدالهادی حداد اعتراف کرد که همه ی باشگاه ها از دنبوشی استفاده می کردند و گفت گاهی قبل از شروع مسابقات آب هایی به رنگ زرد و قرمز می آوردند و با آن شستشو می کردند زیرا بر این باور بودند که شانس می آورد و باعث پیروزی در مسابقه می شود. کاپیتان سابق تیم الهلال به نام صالح النعیمه اعتراف کرد که یکبار الدنبوشی را انجام داده و به همین خاطر به کعبه؛ خانه ی خداوند رفته و استغفار کرده است.

اصطلاح عجیبی که فقط در فوتبال عربستان وجود دارد!

اصطلاح عجیبی که فقط در فوتبال عربستان وجود دارد!اختصاصی «تابناک با تو»؛ الدنبوشی یک اصطلاح بومی و محلی در عربستان سعودی است که به اعمال سحر و جادو که به منظور تحت تأثیر قرار دادن نتایج مسابقات ورزشی و به خصوص فوتبال انجام می شود، اطلاق می گردد.  در دربی جده بین دو باشگاه الاهلی و الاتحاد در لیگ حرفه ای عربستان در سال ۱۹۷۸ میلادی بازیکنان دو تیم از ورود به ورزشگاه امتناع می کردند. دلیل چنین کاری انتشار شایعاتی مبتنی بر این بود که هر تیمی اول از همه وارد زمین شود به دلیل "دنبوشی" بازی را خواهد باخت. این اتفاق باعث شد تا شروع بازی به تأخیر بیفتد. داور به دنبال راه حل بود. او پیشنهاد داد تا هر دو تیم همزمان وارد زمین شوند و هر بازیکنی هم دست بازیکن طرف مقابل را بگیرد. این بازی ۲-۲ پایان یافت و پس از پایان بازی انجمن فوتبال سعودی کاپیتان های الاهلی و الاتحاد را به مدت شش ماه به دلیل ایجاد تأخیر در بازی و عدم ورود به زمین جریمه کرد.

اصطلاحی عجیب در فوتبال عربستان!

اعتراف به الدنبوشی: دروازه بان سابق باشگاه الاهلی سعودی به نام عبدالهادی حداد اعتراف کرد که همه ی باشگاه ها از دنبوشی استفاده می کردند و گاهی قبل از شروع مسابقات آب هایی به رنگ زرد و قرمز می آوردند و با آن شستشو می کردند زیرا بر این باور بودند که شانس می آورد و باعث پیروزی در مسابقه می شود.

اصطلاحی عجیب در فوتبال عربستان!!

النعیمه: دنبوشی را به کار بردم و در کعبه استغفار نمودم

کاپیتان سابق تیم الهلال به نام صالح النعیمه اعتراف کرد که یکبار الدنبوشی را انجام داده و به همین خاطر به کعبه؛ خانه ی خداوند رفته و استغفار کرده است.

اصطلاح عجیبی که فقط در فوتبال عربستان وجود دارد!

واژه ی الدنبوشی معادل سحر است و گفته می شود اصلیت این واژه آفریقایی است. این عکس در جریان تقابل بین دو تیم آفریقایی موکورا و رایون اسپورت روآندا گرفته شده است. بازیکنی به نام موسی کامارا نگاهش به یک شی ء عجیب در کنار تیرک دروازه ی حریف می افتد و برای برداشتن آن می دود. او موفق به کشف دنبوشی تیم حریف شد. تیم حریف موسی کامارا را دنبال کردند تا طلسم را از دستش بگیرند اما کامارا طلسم را از زمین بیرون برد و کارت زرد هم گرفت. او پس از این اتفاق جنجالی توانست پس از گذشت چند دقیقه با ضربه ی سر تیم حریف را باز کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
در فوتبال ما هم وجود داره بیشتر از کشورای عربی نباشه کمترم نیست خاورمیانه همینه بجای کار و تلاش دنباله روی از علم روز دنبال خرافات و جادو وجمبل میریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار