مادران شیرده گوشت گوساله نخورند
کد خبر: ۱۱۰۰۹
تاریخ انتشار: 2015 September 14    -    ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران با اشاره به آلرژی غذایی در برخی از کودکان زیر شش ماه تأکید کرد: مادران شیرده که کودکان آنها آلرژی غذایی دارند، گوشت گوساله نخورند.

محمدرضا بلورساز در رابطه با آلرژی غذایی در کودکان اظهار داشت: آلرژی غذایی یکی از بیماری‌های شایع در میان کودکان به شمار می‌رود که قبل از شش ماهگی ناشی از شیر مادر و پس از شش ماهگی ناشی از مصرف انواع مواد غذایی است.

وی افزود: کودکانی که سن کمتر از شش ماه دارند، ممکن است به دلیل حساسیت یا آلرژی غذایی ناشی از شیر مادر، به دل درد، قولنج، استفراغ شدید و یا مدفوع خونی گرفتار می‌شوند که برای رفع این مسئله لازم است مادر تغذیه خود را اصلاح کرده و از مصرف گوشت گوساله، شیر و لبنیات خودداری کند و مواد غذایی جایگزین را برای استفاده مورد توجه قرار دهد.

دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران با اشاره به اینکه کودکانی با سن بالاتر از 6 ماه ممکن است به انواع مواد غذایی همچون تخم‌مرغ آلرژی داشته باشند ادامه داد: آلرژی غذایی در این کودکان عمدتاً به صورت ضایعات پوستی نمایان می‌شود و کودک با دل‌درد، استفراغ و یا مدفوع خونی نیز مواجه خواهد شد.
بلورساز گفت: مصرف برخی از داروها در کودکان نیز سبب آلرژی می‌شود، لذا مادران در صورت اطلاع از این موضوع باید زمان مراجعه به پزشک برای درمان انواع بیماری‌های کودک خود این مسئله را با پزشک متخصص در میان بگذارند.

وی از مادران خواست در صورت مشاهده علائم آلرژی همچون دل درد شدید و مشاهده خون در مدفوع کودک سریعاً آن را به نزد پزشک ببرند و جهت درمان آن اقدام کنند.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار