چگونه از سبز شدن قارچ در چمن جلوگیری کنیم؟
کد خبر: ۱۱۰۰۶۴
تاریخ انتشار: 2018 May 24    -    ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

قارچ‌هایی که در چمن رشد میکنند یکی از مشکلات بزرگ در فضای سبز هستند. برای بسیاری از افرادی که به خاطر داشتن چمن خوب و زیبا به خود می‌بالند دیدن وجود قارچ می‌تواند بسیار ناراحت کننده و خسته کننده باشد.

اما مشکل رویش قارچ در چمن می‌تواند به راحتی حل شود. فقط کافی است بدانید چگونه باید اینکار رو انجام بدین و چه اقداماتی برای این کار لازم است.

علت رویش قارچ در چمن چیست؟

اولین موردی که باید به آن توجه کنید این است که چه چیزی باعث شده که قارچ در چمن شما رشد کند.

قارچ‌ها جزو موجوداتی هستند که به تجزیه مواد آلی پوسیده کمک می‌کنند. متاسفانه در محیطی با مساحت متوسط مقدار نسبتا زیادی از مواد آلی پوسیده وجود دارد. فضولات حیوانات، مالچ‌های کهنه و باقیمانده‌های چمن‌های کوتاه شده همگی می‌توانند در سطح محیط پخش شده و منبع غذایی مناسبی برای قارچ‌ها شوند.

چرا قارچ‌ها در چمن من رشد می‌کنند؟

مورد بعدی که باید به آن توجه کرد اینست که چرا قارچ‌ها در چمن من رشد می‌کنند؟

محیط اطراف چمن را بررسی کنید. قارچ‌ها تمایل زیادی به رطوبت، سایه و مواد ارگانیک در حال پوسیدن دارند.

آیا ممکن است که مشکل زهکشی زمین باعث ایجاد و رشد قارچ‌ها شده باشد؟ آیا مواد آرگانیکی در زمین شما موجود هست که باید حذف شود؟ آیا فضولات حیوانی در آن جا دارید که باید حذف شود؟ آیا مناطقی از حیاط شما هست که بسیار سایه ساز است؟

برای از بین بردن قارچ‌ها باید مشکلاتی که ذکر شد و در حیاط شما وجود دارد برطرف کنید. اگر زمین شما خیلی رطوبت دارد آیا ممکن است اصلاحاتی انجام دهید تا رطوبت کاهش پیدا کند؟

جمع آوری بریده‌های چمن و جایگزینی مالچ‌های قدیمی با ماچ‌های تازه که میتواند موثر باشد.

در صورتی که سایه در حیاط شما زیاد است ببینید که آیا امکان نور رسانی بیشتر از طریق هرس‌های هدفمند و یا نازک و تنک کردن شاخه‌های درختان اطراف وجود دارد یا خیر.

شما همچنین می‌توانید چمن خود را با یک قارچ کش درمان کنید، اما اگر شما از مسائلی که باعث رشد قارچ در چمن می‌شود را اصلاح نکنید، شانس این که قارچ‌ها بازهم رشد کنند وجود دارد.

شما میتوانید قارچ‌ها را رها کنید تا به رشد خود ادامه دهند.

اگر رشد آن‌ها طوری باشد که منظره‌ی زشتی ایجاد نکند میتواند برای زمین شما مفید هم باشد.

سیستم ریشه‌ای وسیع قارچ‌ها به خاک برای جذب و نگهداری بیشتر آب کمک می‌کند. همچنین با کمک به تجزیه مواد آلی باعث اضافه شدن مواد غذایی به خاک میگردند.

زمانی که پاسخ این سوال را که چرا قارچ‌ها در زمین شما رشد می‌کند را پیدا کردید می‌توانید در رابطه با حذف یا نگهداری آن‌ها تصمیم گیری کنید.

فردا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار