کیک سون آپ، ترد و خوشمزه
کد خبر: ۱۰۸۷۵۷
تاریخ انتشار: 2018 May 13    -    ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
کیک سون آپ، کیکی با بافت اسفنجی، نرم و ترد بوده که مناسب برای عصرانه و سرو در مهمانی‌های خانوادگی است. برای آشنایی با مواد اولیه و شیوه‌ی پخت این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.

کیک سون آپ، ترد و خوشمزهاختصاصی تابناک باتو؛ کیک سون آپ، کیکی با بافت اسفنجی، نرم و ترد بوده که مناسب برای عصرانه و سرو در مهمانی‌های خانوادگی است. برای آشنایی با مواد اولیه و شیوه‌ی پخت این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید. 

کیک سون آپ، ترد و خوشمزه

مواد لازم:

آرد الک شده: سه پیمانه

تخم مرغ: 4 عدد

سون آپ: یک پیمانه

روغن زیتون: یک پیمانه

پودر قند: یک و نیم پیمانه

بکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

سرکه: یک قاشق چایخوری

طرز تهیه:

تخم مرغ‌ها را به همراه وانیل در ظرفی ریخته و با هم زن، خوب می‌زنیم. در هنگام هم زدن، پودر قند را به آرامی به مخلوط اضافه می‌کنیم و به مدت پنج دقیقه هم زدن را به صورت مداوم، ادامه می‌دهیم.
روغن را کم کم به مخلوط فوق اضافه کرده و با هم‌زن می‌زنیم تا کاملا یکدست شوند.
آرد و بکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کرده و به تدریج به مواد قبلی اضافه کرده و هم می‌زنیم. می‌توان برای هم زدن از درجه‌ی کم هم‌زن نیز استفاده کرد.
در پایان، سون آپ را به همراه سرکه به مواد کیک افزوده و خوب هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شود.
کف قالب کیک را کاغذ روغنی پهن کرده و آن را آردپاشی می‌کنیم. مواد را داخل قالب ریخته و در فر با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد قرار می‌دهیم. بهتر است برای درست کردن این کیک، از قالب میان تهی استفاده شود.
بعد از گذشت نیم ساعت، با چنگال کیک را چک می‌کنیم. اگر مواد کیک به چنگال چسبید، زمان بیشتری برای آماده شدن کیک، به آن می‌دهیم.
پس از آماده شدن کیک، در فر را باز می‌گذاریم وقتی دمای کیک پایین آمد، آن را از فر خارج کرده، از قالب جدا می‌کنیم سپس به دلخواه کیک را تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: almrsal

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار