حمیدعسکری:اصلا آدم مغروری نیستم
کد خبر: ۱۰۸۲۷
تاریخ انتشار: 2015 September 12    -    ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
حمید عسكری با آهنگ«قسمت» یك شبه ره صدساله را رفت و در چشم بر هم زدنی به چهره اول موسیقی پاپ در سال‌های نخست دهه 80 تبدیل و به مرور آثارش همه‌گیر شد.
 حمید عسكری با آهنگ«قسمت» یك شبه ره صدساله را رفت و در چشم بر هم زدنی به چهره اول موسیقی پاپ در سال‌های نخست دهه 80 تبدیل و به مرور آثارش همه‌گیر شد. آلبومش ركورد بالای یك میلیون نسخه فروش را كسب كرد و با شروع كنسرت‌هایش توانست خیلی زود اسم و رسمی در كند. سر و صداها درباره آلبوم و آثارش به آن سوی آب‌ها هم رفت؛ وقتی آلبومش با عنوان آلبوم جدید «شادمهر» در ایران دست به دست می‌شد. این خواننده كه بعد از انتشار آلبومش دیگر به خوبی جریان بازار را به دست گرفته بود، با انتشار سه‌گانه «كما» مسیرش را در بازار ادامه داد و «خوشبختی» و «از عشق» آخرین محصولاتی هستند كه با صدای این خواننده وارد بازار موسیقی كشور شده‌اند.

حمیدعسکری:اصلا آدم مغروری نیستم

آلبوم‌هایی كه هرگز موفقیت آلبوم نخست این خواننده را برای او در پی نداشتند و همیشه اولین چیزی كه با آوردن نام این خواننده در ذهن دوستداران موسیقی متبادر می‌شود، آلبوم «كما» و قطعاتی چون «قسمت»، «تلافی» و. . . بوده و هستند. او حالا با كوله‌باری از تجربه و البته شناخت خوبی كه از بازار موسیقی كشور پیدا كرده، اثر جدیدش را به بازار فرستاده و حتما می‌شود خیلی دقیق‌تر و جدی‌تر با او درباره این روزهای بازار موسیقی كشور گپ زد؛ آلبوم‌هایی كه به بازار آمده و اتفاقات جدیدی كه نسل جدید موسیقی كشور آنها را رقم زده‌اند.

آلبومت منتشر شده و می‌خواهم بدانم برای مخاطب كم‌حوصله این نسل موسیقی كشور در آلبوم جدید چه فكرهایی كرده‌ای؟

این مشكل برای خواننده‌های كار اولی است اما برای من كه 10 سال است دارم آلبوم بیرون می‌دهم، این مشكل دیگر وجود ندارد و اتفاقا مخاطبم پرحوصله است و اگرچه الان زود است برای صحبت در مورد استقبال مردم اما در همین روزهای اول هم مخاطبانم استقبال خوبی از آلبوم کرده‌اند و از آن راضی هستند.

حضور مسعود جهانی كه عمدتا با آثار «آرمین» شناخته می‌شود در آلبوم تو بسیار جالب بود. درخصوص این همكاری صحبت می‌كنی؟

مسعود آدم بااستعداد، به‌روز و موفقی است كه خیلی به آلبومم كمك كرد. او تنظیم كننده بسیار موفقی است و استعداد خوبی هم دارد؛ به همین دلیل ما از او در این آلبوم استفاده كردیم كه خوشبختانه خیلی هم كمك‌مان كرد.

در آلبوم‌های بعدی باز هم از او استفاده می‌كنی؟

هر آلبومی فكر و ایده خودش را دارد. ابتدا باید ببینیم نتیجه حضور او در آلبوم‌مان چه می‌شود. امیر بذرافشان وقتی در آلبوم خوشبختی برای اولین بار با ما همكاری كرد ترانه سوء‌ظن و هوای گریه كه جز كارهای پر مخاطب بودند را به ما ارائه كرد؛ همین مساله باعث شد تا باز هم از او استفاده كنیم. اگر حضور مسعود و همكاری با او هم اینقدر نتیجه‌بخش باشد قطعا در كارهای بعدی هم از او استفاده خواهیم كرد.

هنرمندان دیگری هم كه در آلبومت همكاری دارند همه از تیم قبلی و ثابت خودت هستند كه این نشان از وفاداری‌ات به آنها دارد.

بحث وفاداری چیز دیگری است اما وقتی یك موزیسین مثل شهاب اكبری خودش را در آلبوم‌هایم ثابت كرده، حتما باز هم از او استفاده می‌كنم. او با خواننده‌های مختلف مثل محسن یگانه و علی لهراسبی كار كرده و آدم موفقی است. شهاب یكی از نقطه‌قوت‌های آلبوم من است یا پوریا حیدری و كوشان حداد آنقدر خودشان را ثابت كرده‌اند كه باعث شده‌اند من دوباره با آنها همكاری داشته باشم. برای من همكارانم همیشه مهم‌ترین و باارزش‌ترین آدم‌ها هستند.

حمیدعسکری:اصلا آدم مغروری نیستم

آلبومت را به نیما وارسته تقدیم كردی؛ یك اتفاق جالب در سالگرد فوت او.

به هر حال همه می‌دانند نیما سال‌ها در اركستر من زحمت كشید و ما رفاقت خوبی با هم داشتیم؛ به همین دلیل و به پاس زحماتی كه كشید و به یادش این آلبوم را تقدیم او كردم.

بعد از یك سال مرگش را باور كرده‌ای؟

نه، هنوز باور نكرده‌ام كه نیما فوت كرده و احساس می‌كنم همیشه كنار ماست.

بالاخره توانستی سر خاكش بروی؟

نه، هنوز نتوانستم بروم. واقعا توان رفتن بر سر مزارش را ندارم. نمی‌توانم سر مزار آنهایی كه برای من محبوب و دوست داشتنی هستند بروم؛ همان‌طور كه تا به حال سر خاك ناصر حجازی هم نرفتم. واقعیت این است که باور مرگ‌شان برایم خیلی سخت است.

خودت دوست داری حمید عسكری به‌عنوان خواننده‌ای كه آثار پرانرژی و ریتمیك می‌خواند بین مخاطبان شناسانده شود یا دوست داری تو را با عاشقانه‌هایت بشناسند؟

من كاری ریتمیك و پرانرژی مثل «هیشكی مثل من تو را دوست نداره» یا «تلافی» و «خوشبختی» را داشتم و كارهای عاشقانه‌ای مثل ستاره، بزن بارون، اگر به تو نمی‌رسم و... را هم خوانده‌ام. یك خواننده نباید فقط یك‌بعدی بخواند و هر چه تنوع بیشتری در آثارش داشته باشد موفق‌تر است؛ به همین دلیل من سعی كردم به این شیوه عمل كنم.

تو می‌توانی باتوجه به تجربه چندین ساله‌ات از فضای موسیقی پاپ درباره سلیقه مخاطب امروزی بازار به خوبی اظهارنظر كنی. فكر می‌كنی ذائقه این نسل در بازار كنونی بیشتر چه نوع آثاری را می‌پسندد؟

هیچ نوع خاصی را نمی‌توانم اسم ببرم چراكه مردم كار خوب می‌خواهند چه رپ باشد، چه سنتی، چه پاپ و... برای آنها كار خوب مهم است؛ موسیقی كه بتواند حرف دل مردم باشد. آنها می‌خواهند حرف دل‌شان در موسیقی زده شود.

تجربه‌های موفق و آلبوم‌های پرفروش را در بازار موسیقی كشور داشته‌ای و همین باعث می‌شود انتظارات از تو در آثار جدیدت بیشتر شود. اگر قرار باشد درباره آثاری كه این روزها به بازار آمده‌اند اظهارنظر كنی، كدام آلبوم را موفق‌تر می‌دانی؟

من به عنوان یك همكار نمی‌توانم آثار دوستانم را نقد كنم؛ یعنی هیچ وقت این اجازه را به خودم نمی‌دهم اما برای تمام همكارانم آرزوی موفقیت دارم.

در یادداشت كوتاهی كه در كاور آلبوم نوشته‌ای قطعه «عشق تو» را به همسرت تقدیم كرده‌ای؛ آیا روایت ترانه این قطعه داستان یا ماجرای خاصی داشت؟

ترانه «عشق تو» تقدیم به همسرم است؛ كسی كه طی این مدت با حوصله و صبوری شرایط كاری و مسافرت‌هایم را درك كرد و همیشه شرایط را برای آرامشم در منزل مهیا كرد تا بتوانم با حوصله كارهایم را دنبال كنم؛ به همین دلیل و به پاس همه خوبی‌هایش این ترانه را تقدیم او كردم.

كمتر از همسرت عکسی در رسانه‌ها پخش شده، چرا؟

كمتر كه نه، تا به حال هیچ عكسی از همسرم در رسانه‌ها پخش نشده است.

خودت با این مساله موافق نیستی؟

نه، اصلا این‌طور نیست. همسرم خودش تمایلی به چاپ عكس‌هایش در رسانه‌ها و مجلات ندارد. او اهل مصاحبه هم نیست و با وجود اینكه خیلی از مجلات از او این درخواست را داشته‌اند، خودش با این مساله موافقت نمی‌كند و من هم به نظر او احترام می‌گذارم.

ترانه‌ای كه به او تقدیم كردی را خودت طرحش را دادی؟

ترانه در ذهنم بود و تكه‌هایی از آن را به امیر بذرافشان گفتم و او این ترانه را گفت.

همسر شما كدام یك از آثار این آلبوم را بیشتر می‌پسندد؟

او قطعه یك را بیشتر دوست دارد و به من می‌گوید این كارت قوی‌تر است.

به همین دلیل حتما این ترانه را با انرژی بیشتری در كنسرت‌هایت می‌خوانی؟

یك جورهایی همین‌طور است و من به خاطر اینكه او این ترانه را دوست دارد به این ترانه علاقه بیشتری دارم.

خودت از بین قطعات این آلبومت كدام را بیشتر دوست داری؟

واقعا نمی‌توانم بگویم كدام را بیشتر دوست دارم. به هر حال به هر كدام‌شان یك احساس خاصی دارم و از تك‌تك این ترانه‌ها موقع ساخت خاطره دارم. همه آنها را دوست دارم و برای همه آنها زحمت كشیده‌ام تا بتوانم كار خوب به مردم ارائه بدهم. امیدوارم مخاطبانم هم از یکایک آثارم خو‌ش‌شان آمده باشد.

چه سرانجامی برای این آلبوم تصور می‌كنی؟

اصلا معلوم نیست و نمی‌توانم پیش‌بینی در این باره داشته باشم اما می‌توانم بگویم در تهیه این آلبوم خیلی زحمت كشیدم و هیچ كم‌كاری نكردم. تمام تلاشم را انجام دادم تا آلبومم كار خوبی از آب در بیاید و امیدوارم مخاطبانم هم از آن راضی باشند.

می‌گویند حمید عسكری در مواجهه با طرفدارانش به‌شدت مغرور است؛ این موضوع صحت دارد؟

واقعا نمی‌دانم چرا به ظاهر من می‌خورد كه آدم مغروری باشم درصورتی‌كه همه آنهایی كه مرا می‌شناسند و از نزدیك با من برخورد داشته‌اند، می‌دانند كه اصلا چنین شخصیتی ندارم؛ اتفاقا مخاطبان و مردم را خیلی دوست دارم و برای آنها ارزش زیادی قائل هستم.

ایده كاور روی آلبوم با خودت بود؟

ایده را طراح داد اما خودم هم دوست داشتم و فكر كنم كار قشنگی بود.

تو جزو آن هنرمندان فوتبالی هم هستی كه بار‌ها از علاقه‌ات به استقلال حرف زده‌ای.

من از بچگی استقلالی بودم اما همیشه برای هواداران پرسپولیس هم احترام زیادی قائل هستم. درست است كه در فوتبال رقابت وجود دارد اما همیشه رفاقت هم بین استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها وجود داشته كه به نظرم این هم جزء زیبایی‌های فوتبال است.

از موافقان كی‌روش هم هستی؛ درست است؟


من همیشه از كی‌روش حمایت كردم. او مربی بزرگی است، دانش بالایی دارد و ما باید از توانایی‌هایش در تیم ملی استفاده كنیم. به نظرم تیم ملی بهترین بازی‌ها را با او انجام داد و ما می‌توانیم با این مربی در آینده هم نتایج بهتری كسب كنیم.

حرفی اگر باقی مانده، می‌شنویم.


از همه مخاطبانم كه بیشترین لطف و مهربانی را به من داشته‌اند هم ممنونم و برای همه آنها آرزوی موفقیت دارم و به طرفدارانم كه دوستانم هستند، می‌گویم حمید عسكری تك‌تك شما را دوست دارد.

مجله زندگی ایده آل
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار