این صندل ها را نپوشید
کد خبر: ۱۰۷۹
تاریخ انتشار: 2015 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
 یک متخصص طب فیزیکی استفاده از صندل‌هایی که کفه آنها تخت و بدون پاشنه بوده و پوشش مناسبی در بالا ندارند را بسیار آسیب‌رسان برای پا دانست.

دکتر کامبیز خاموشیان با اشاره به شروع فصل گرما اظهار کرد: در این فصل افراد به استفاده از کفش‌های روباز که اصطلاحا صندل گفته می‌شود، روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه همه کفش‌های استاندارد باید دو تا 2.5 سانتی‌متر پاشنه داشته باشند، گفت: این درحالیست که متاسفانه بیشتر صندل‌ها بدون پاشنه بوده و کف آنها تخت است که به آنها پاشنه منفی گفته می‌شود و همین امر استفاده از آنها را زیان‌آور کرده است.

خاموشیان اظهار کرد: پاشنه منفی در این نوع کفش‌ها موجب می‌شود تا وزن بدن به جای پاشنه به کف پا وارد شده و از آنجا این فشار مستقیم به زانو و کمر وارد شود.

وی افزود: علاوه بر پاشنه، بسیاری از صندل‌ها پوشش مناسبی در قسمت بالای خود ندارند و تنها چند بند مختصر بر روی کفه کفش به هم متصل شده است و همین امر موجب شده این نوع صندل‌ها خاصیت کفش مناسب که پوشندگی و محافظت از پا است را نداشته باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: نبود محافظ مناسب بر روی پا به هنگام استفاده از صندل، موجب خشکی و آسیب پا و نیز تغییر فرم ناخن‌ها می‌شود.

خاموشیان اظهار کرد: همچنین از آنجا که این نوع کفش‌ها پوشش بالایی مناسبی ندارند، افراد به هنگام راه رفتن با آنها محتاط‌تر گام برداشته و قدم‌های آنها کوتاه می‌شود که همین امر نیز موجب خستگی زودرس و افزایش فشار بر انتهای لگن می‌شود.

وی توصیه کرد: افراد به جای صندل از کفش‌هایی که حداقل دو سانتی‌متر پاشنه داشته و پوشش مناسب در قسمت بالای خود دارند استفاده کنند و سعی کنند کفش آنها دارای تهویه باشد، به نحوی که قسمت‌های کوچکی از کفش آنها دارای منافذ باشد.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار