متقاضیان «مشاوره ایدز» کجا بروند؟
کد خبر: ۱۰۷۳۶
تاریخ انتشار: 2015 September 11    -    ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت در توضیح چگونگی فعالیت مراکز مشاوره رفتاری و بیماری‌های آمیزشی، تاکید کرد که این مراکز در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی شده‌اند و تیم فنی آموزش‌ دیده با رعایت اصل محرمانگی، به صورت رایگان خدمات لازم را به مراجعه کنندگان ارایه می‌دهد.
دکتر عباس صداقت درباره نحوه فعالیت مراکز مشاوره رفتاری و بیماری‌های آمیزشی تحت نظر وزارت بهداشت، گفت: درحال حاضر در تمام استان‌ها مراکز مشاوره رفتاری وزارت بهداشت راه اندازی شده‌اند و یک تیم فنی شامل پزشک دوره دیده، مشاوران روانشناس و کارشناسان بهداشتی که آموزش دیده‌اند در این مراکز فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، تمام خدمات مربوط به پاسخگویی به سوالات مرتبط ، راهکار‌های انتقال و پیشگیری از HIV و در صورت نیاز انجام آزمایشات آن و براساس آخرین استاندارد‌های جهانی و ارائه خدمات درمان و مراقبت نیز به صورت داوطلبانه، محرمانه و رایگان انجام می‌شود. هرچند تلاش شده است که این مراکز بهترین دسترسی را از لحاظ مکان‌یابی برای متقاضیان داشته باشند، ولی متاسفانه بسیاری از افراد اگر نیازمند خدمات باشند آدرس و شماره تلفن این مراکز را ندارند.

صداقت درخصوص عدم اطلاع متقاضیان از نشانی این مراکز، گفت: با این که آدرس و شماره این مراکز به اطلاعات تلفن هرمنطقه اعلام شده‌است، اما در عین حال انتظار آن است که رسانه‌ها نسبت به اطلاع رسانی موثر از خدمات و محل استقرار این مراکز بیش از گذشته اقدام کنند.

به گفته رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، این مراکز تحت پوشش مراکز بهداشت شهرستان‌ها و معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند که متقاضیان ازطریق تماس با این مراکز و همچنین 118 هر استان، می‌توانند از نشانی و شماره تلفن مراکز مشاوره رفتاری وزارت بهداشت اطلاع یابند.

صداقت گفت: ساکنان شهر تهران نیز می‌توانند با شماره تلفن‌های 66593030- 66581517 و 66038920 خدمات و مشاوره‌های لازم را به صورت رایگان و با رعایت اصل محرمانگی دریافت کنند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار