چقدر می‌دهی مشهور شوی؟
کد خبر: ۱۰۷۳۵
تاریخ انتشار: 2015 September 11    -    ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

فروش پیج، لایک، کامنت و فالوور به یکی از مشاغل پردرآمد این روزها تبدیل شده است.

در دنیایی که حالا دیگر آرام آرام همه چیز، مابه‌ازای مجازی پیدا کرده و همین مجازها در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند، اقتصاد مجازی هم جای خودش را پیدا کرده است.

در شبکه‌های اجتماعی پیدا کردن پیج چهره‌های مشهور کاری ندارد. کافی است اسم‌شان را جستجو کنی اما با جستجوی هر اسم ـ بسته به میزان شهرت فرد مورد نظر ـ گاهی تا ده‌ها صفحه مجازی می‌بینید که همه به نام آن شخص ثبت شده است.

به خاطر همین است که هر وقت این صفحات را باز می‌کنید بیش از هر چیز با یک پرسش تکراری خطاب به صاحب صفحه روبرو می‌شوید: «واقعا این صفحه مال خودتونه؟»

از سوی دیگر اعلام کردن این موضوع که فلان بازیگر یا فلان ورزشکار هیچ صفحه‌ای در شبکه‌های مجازی ندارد تبدیل به بخش جدا ناپذیر مصاحبه‌ چهره‌ها شده است. چهره‌هایی که گاهی اوقات همین صفحات مجازی حسابی کار دست‌شان می‌دهد.

اما این صفحات دروغین چرا ساخته می‌شوند؟ آیا ماجرا فقط عشق و علاقه به فلان ستاره سینماست یا پای پول درمیان است. کافی است تصمیم بگیرید شما هم کمی فالوور پیدا کنید یا تعداد کلیک‌های‌تان را بالا ببرید آن وقت می‌فهمید که ماجرا از چه قرار است.

فروش پیج‌های پر فالوور در اینستاگرام این روزها بازار داغی پیدا کرده است. البته در کنار خرید و فروش صفحه می‌توانید فروش لایک، فالوور و کامنت را هم اضافه کنید. فالوورهایی که به 3 دسته‌ی فیک، واقعی بین المللی و واقعی ایرانی تقسیم می‌شوند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که صفحه‌ای با کاربرد مشخص و مطالب مشخص را فالوو کرده باشید و بعد از مدتی آن صفحه دیگر وجود نداشته باشد. این جور مواقع ناگهان سر و کله‌ی صفحه‌ای در فالوویینگ‌های شما پیدا می‌شود که خودتان هیچ‌وقت آن را فالوو نکرده‌اید.

اگر هشتگ پیج‌های فروشی در اینستاگرام را جست و جو کنید حدودا به دوهزار پست می‌رسید. این را هم در نظر بگیرید که این فقط تعداد پست‌هایی است که هشتگ دارند.

پیج‌ها چطور به وجود می‌آیند؟ یکی از راه‌ها همین است که مردم به طور طبیعی صفحه‌ای را دنبال می‌کنند و ادمین بعد از مدتی به هر دلیلی از فعالیتش منصرف می‌شود و صفحه را می‌فروشد.

برای نوشتن این گزارش سری به صفحه‌های پیج فروشی! زدیم تا آماری از قیمت‌ها داشته باشیم. برای خریدن صفحات آماده به ازای داشتن هر هزار فالوور باید سی‌و پنج هزار تومان پرداخت کنید. البته هرچه تعداد فالوورها بیشتر باشد، مقداری از مبلغ نهایی به شما تخفیف داده می‌شود. مثلا صفحه‌ای با دویست هزار نفر فالوور، شش میلیون و پانصد هزار تومان قیمت دارد. البته بازه‌ی قیمت‌ها متفاوت است. صفحاتی هم هستند که با دوازده هزار دنبال‌کننده با قیمتی حدود سیصد هزار تومان به فروش می‌رسند. اما اگر به ازای هر هزار نفر فالوور، سی و پنج هزار تومان پرداخت کنید، علاوه بر گرفتن صفحه‌تان به پشتیبانی 12 ساعته‌ی مدیریت هم دسترسی خواهد داشت تا اگر مشکلی برای فالوورهایتان پیش‌آمد بتوانید در اسرع وقت آن را حل کنید.

خریدن صفحه به چه دردی می‌خورد؟ اگر بخواهید کسب و کار جدیدی را به وسیله‌ی فروش آنلاین شروع کنید، می‌توانید یک صفحه‌ی پربازدید را بخرید و شروع کنید. دلیل دیگر خریدن این صفحه‌ها که اتفاقا بین نسل جوان هم شایع است، فخر فروشی است. این‌روزها در فضای مجازی تفاوت کسی که ده هزار فالوور دارد، با کسی که هزار فالوور دارد بسیار زیاد است.

دلیل بعدی که می‌تواند پشت خریدن یک صفحه وجود داشته باشد، شغل دیگری است که در اینستاگرام وجود دارد، تبلیغات. اگر بخواهید صفحه‌ی خودتان را تبلیغ کنید، می‌توانید به یکی از صفحات مبلغ تعرفه را پرداخت کنید تا این کار را برایتان انجام دهد. برای تبلیغات ساعتی در صفحاتی که بالای صد هزار نفر دنبال کننده دارند باید مبلغی حدود 8 هزار تومان پرداخت کنید. با این حساب اگر یک صفحه با صد هزار دنبال کننده بخرید و روزی بیست پست تبلیغی یک ساعته داشته باشید، در مدت یک ماه به مبلغی بیش‌تر از آنچه بابت خرید این صفحه پرداخت کرده‌اید، می‌رسید.

خریدن لایک و فالوور بحث دیگری است. لایک‌‌هایی که پای یک عکس می‌خورد دقیقا همان چیزی است که باعث ترند شدن آن می‌شود. ترند شدن یعنی این‌که مطلب شما یا عکسی که انتشار داده‌اید به واسطه‌ی لایک‌هایی که می‌گیرد یا هشتگ هایی که به کار می‌برید، درشبکه‌های اجتماعی در رده‌ی پربازدید ترین‌ها قرار می‌گیرد. البته بحث فخر فروشی کماکان در این مورد هم مصداق دارد.

برای خرید هر هزار لایک تنها باید هجده هزار تومان بپردازید. همان‌طور که در بالا گفتیم فالوورهایی که می‌توانید بخرید، به سه دسته تقسیم می‌شوند: فالوورهای فیک، تضمینی بین المللی و تضمینی ایرانی! قیمت‌ها به ازای هر هزار نفر به ترتیب بیست هزار تومان، چهل هزار تومان و صد و بیست هزار تومان است.

کامنت هم می‌توانید بخرید. سی هزار تومان پرداخت می‌کنید و هزار کامنت می‌خرید.

با دانستن این مطالب اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنیم می‌توانیم بفهمیم که چرا هراز گاهی صفحه‌ای به دروغ  به نام یکی از افراد مشهور ساخته می‌شود و یا تعداد فالوورهای غیر‌عادی بعضی صفحات از کجا می‌آیند.

خبرآنلاین،

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار