بازار مسکن آمادگی ملتهب شدن دارد
کد خبر: ۱۰۷۳۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 April 27    -    ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه بازار مسکن آمادگی ملتهب شدن دارد، گفت: در شرایط فعلی دولت باید مراقب تورم در بحث مسکن باشد زیرا همزمان با افزایش عرضه وام این احتمال نیز وجود دارد.

 

محمدرضا ملکشاهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی در خصوص سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد دلاری دولت در مسکن با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی برای ارایه تسهیلات مسکن به مردم می تواند تا حدودی از آشفتگی بازار بکاهد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار مسکن آمادگی ملتهب شدن دارد، افزود: مسئولان نباید با اظهارنظرهای خلاف واقع به التهاب آن دامن بزنند.

شرایط بازار مسکن بهبود می یابد

وی با تاکید بر اینکه با کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن و همچنین برداشت از صندوق توسعه ملی برای افزایش رقم وام مسکن شرایط برای بهبود وضعیت بازار فراهم می شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت باید مراقب تورم در بحث مسکن باشد زیرا همزمان با عرضه وام مسکن این احتمال نیز وجود دارد.

ملکشاهی با تاکید بر اینکه با تورم در قیمت مسکن اقشار آسیب پذیر جامعه متضرر خواهند شد، گفت: در شرایطی که دولت در راستای افرایش وام مسکن برای خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر جامعه در تلاش است دستگاه های نظارتی باید بر حبابی نشدن نرخ ها تلاش کنند.

نمی توان با اتخاذ سیاست های یک شبه به بهبود وضعیت بازار امیدوار بود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نمی توان با اتخاذ سیاست های یک شبه به بهبود وضعیت بازار امیدوار بود، افزود: مدیریت بازار در شرایط فعلی بهترین راه برای کنترل قیمت ها است زیرا رها کردن بازار سیاست های اعمال شده برای خانه دار کردن اقشار آسیب پذیر را بی اثر می کند.

ملکشاهی ادامه داد: دولت باید جدیت خود در ارایه تسهیلات مسکن را در بافت فرسوده نیز عملیاتی کند زیرا نوسازی این بافت ها نیز نقش مهمی در شرایط کلی بازار مسکن خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مهم ترین موضوعی که در سرنوشت نهایی بازار مسکن تاثیر دارد ارایه طرح مشخصی برای جایگزینی با مسکن مهر است که دولت باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
ركود در بخش مسكن حداقل تا 10 سال ديگه هم ادامه داره. چون هنوز كسي سرمايه خريد مسكن مخصوصا در تهران رو نداره. وامهاي مورد نظر هم كمكي نميكنه چون سود سرسام آوري دارن. مالكين خانه هاي نوساز هم فعلا گرمن و نميفهمن. چند سال كه بگذره ميفهمن كه بايد زودتر ملكشون رو ميفروختن. با شرايط فعلي نگه داشتن ملك ضرره.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار