سریع‌ترین و قدرتمندترین شاسی بلند جهان+عکس
کد خبر: ۱۰۷۲۲
تاریخ انتشار: 2015 September 11    -    ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
ولفگانگ دورهایمر، مدیرعامل بنتلی مدت‌ها وعده داده بود این شاسی بلند سریع‌ترین، قدرتمندترین، لوکس‌ترین و گران‌ترین شاسی بلندی خواهد بود که تاکنون ساخته شده است.



مدیرعامل بنتلی در بیانیه‌ای اظهار کرد: بنتایگا، بنتلی شاسی بلندهاست و در بخش شاسی بلند تعریف جدیدی از لوکس ارایه می‌دهد و با ترکیبی از توجه دقیق به کوچکترین جزییات، قدرت حرکت در هر سطحی و فناوری پیشرفته، در هر محیطی که باشد تجربه واقعی از یک خودروی بنتلی را عرضه می‌کند.



شاسی بلند بنتایگا که در آستانه نمایشگاه خودروی فرانکفورت در آلمان رونمایی شد، سیستم چهار چرخ متحرک با جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته و یک موتور ۱۲ سیلندر توربوشارژ دو قلو با قدرت ۶۰۰ اسب بخار دارد و سرعتش می‌تواند در عرض چهار ثانیه از صفر به حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است که رکورد پورشه کاین توربو اس و مرسدس بنز جی ال ئی ۶۳ اس را می‌شکند.



بنتایگا زمانی که برای نخستین بار معرفی شد، با انتقادهای شدید نسبت به ظاهر خودرو روبرو شد که منجر به طراحی مجدد آن شد. این خودرو اکنون ویژگی‌هایی مانند چهار چراغ جلوی ال ئی دی درخشان دارد که نزدیک جلو پنجره ماتریکس الماس بزرگ قرار دارند. یک پنجره ۶۰ درصد از سقف خودرو را می‌پوشاند و حرف نقره ای بی در تهویه‌های هوا، چرخ‌ها، جلوپنجره و سرتاسر داخل خودرو حک شده است.

این شاسی بلند با هشت حالت رانندگی عرضه شده که هر یک مناسب شرایط خاصی در نظر گرفته شده اند.

همچنین بنتلی در این خودرو یک سیستم سوخت رسانی مستقیم و غیرمستقیم گنجانده که سوییچ بین این دو سیستم، به انتشار آلایندگی کمتر و مصرف بهینه سوخت کمک می‌کند.


مصرف سوخت این شاسی بلند نسبت به مدل‌های قبلی سوخت ۱۲ درصد بهتر است و مدل‌های دیزلی و هیبریدی آن تا چند سال آینده عرضه خواهند شد.

بنتایگا با چهار یا پنج صندلی موجود خواهد بود اما آپشن هفت صندلی با مدل‌های دیزلی و هیبریدی این خودرو عرضه می‌شود.



حتی سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو به راننده امکان انتخاب از میان ۳۰ زبان را می‌دهد.



اقدام بنتلی در عرضه این شاسی بلند بخشی از طرح بزرگ فولکس واگن – شرکت مادر این خودروساز لوکس – برای افزایش تولید بنتلی به ۱۵ هزار دستگاه است.






بنتلی هنوز قیمت بنتایگا را اعلام نکرده اما بر مبنای مدل اولیه، متوسط قیمت آن از ۲۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود و تحویل آن از اول سال آینده انجام خواهد گرفت.

رویکرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار