کشف کهکشانی جدید با عمر 1302 ساله
کد خبر: ۱۰۷۱۰
تاریخ انتشار: 2015 September 10    -    ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
محققان بر این باور بودند که کهکشان ها بین ۵۰۰ تا یک میلیارد سال پس از بینگ بنگ به وجود آمده اند اما کشف کهکشانی با عمر ۱۳.۲ میلیارد ساله باعث تغییر باورها شد. کهکشان جدید کشف شده  EGS۸p۷ نام داشته و ۱۳.۲ میلیارد سال سن دارد.

oldest galaxy

این کهکشان پیرترین و دورترین کهکشانی نام گرفته که تاکنون شناخته شده و تنها ۶۰۰ میلیون سال از جهان ما جوان تر است و احتمال باور اشتباه دانشمندان درباه سن جهان هستی را سبب شده است. کهکشان EGS۸p۷ در حالی با کمک تلسکوپ هابل به ثبت رسیده که تشخیص کهکشان های پیر بسیار دشوار است زیرا این کهکشان ها روشنایی بسیار محدود و کمی دارند که حتی با دستگاه های تخصصی نیز نمی توان به رصد آنها پرداخت، به همین دلیل کشف چنین کهکشان هایی بسیار حائز اهمیت است.

کهکشانEGS۸p۷ در ناحیه‌ای مملوء از ابرهای هیدروژنی قرار گرفته که تابش های ساطع شده از این کهکشان را جذب می کند. محققان معتقدند، یونیزه شدن هیدروژن در این ناحیه به شکل گروهی بوده تا برخی از کهکشان ها قابل مشاهده باشند اما بسیاری از کهکشان های این ناحیه نیز قابل رویت نیستند.

Adi Zitrin، از محققان هابل ناسا درباره کشف این کهکشان جدید می گوید: «در اطراف کهکشان هایی که در ابتدای دنیا به وجود آمده بودند، اکسیژن خنثی زیادی مشاهده می شود اما این طیف تابشی شفاف نیستند.»

دانشمندان تحقیقات گسترده تری را برای شناخت کهکشان EGSP۸p۷ آغاز کرده اند.گ
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار