چهره های مشهوری که در کتاب گینس رکورد دار هستند
کد خبر: ۱۰۶۵۵۵
تاریخ انتشار: 2018 April 24    -    ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
فهرستی که در ادامه می آید درباره ی تعدادی از این چهره های سرشناس است اما رکوردهای آن ها مربوط به درآمد یا جایگاه شان در چارت های موسیقی نیست و برخی از آن ها به تنهایی و برخی دیگر به کمک دیگران به دست آمده اند.

چهره های مشهوری که در کتاب گینس رکورد دار هستندبه گزارش «تابناک با تو»؛ بیش از ۶۰ سال از به وجود آمدن کتاب رکوردهای گینس می گذرد. هر ساله از میان ۵۰ هزار تقاضا برای ثبت رکورد، نزدیک به ۶ هزار مورد پذیرفته می شود. تعجبی ندارد که بعضی از این رکوردها مربوط به چهره های سرشناس دنیا و موفقیت های حرفه ای آن ها باشد. فهرستی که در ادامه می آید درباره ی تعدادی از این چهره های سرشناس است اما رکوردهای آن ها مربوط به درآمد یا جایگاه شان در چارت های موسیقی نیست و برخی از آن ها به تنهایی و برخی دیگر به کمک دیگران به دست آمده اند.

۱- شکیرا

شکیرا خواننده ی مشهور کلمبیایی سه بار رکورد شکن بوده و در کتاب گینس حضور یافته است. او نه تنها رکوردهای پرفروش ترین آلبوم و تک آهنگ اسپانیایی زبان را از آن خود کرده، بلکه اولین کسی بود که در شبکه ی اجتماعی فیسبوک ۱۰۰ میلیون لایک دریافت کرد.

۲- هیلاری کلینتون

تعجبی ندارد که در جریان انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۶، رکورد بیشترین جستجوی انجام شده در اینترنت درباره ی یک زن، به هیلاری کلینتون تعلق گرفت. البته بیشترین جستجوی انجام شده در داخل امریکا مربوط به دونالد ترامپ بود و او همچون انتخابات توانست در این مورد از کلینتون پیشی بگیرد. اما جالب آنکه پیش از هیلاری کلینتون، رکورد این موضوع متعلق به لیدی گاگا خواننده ی مشهور و پرطرفدار امریکایی بود.

۳- آزی آزبورن

در سال ۲۰۱۰، رکورد طولانی ترین و بلندترین فریاد دسته جمعی، به دست جمعیتی ۵۲ هزار نفری شکسته شد که در استادیوم «داجر» حضور داشتند. این فریاد با هدایت آزی آزبورن خواننده ی گروه موسیقی «بلک سبث» انجام شد. این خواننده ی سبک هوی متال توانست عنوان رهبری یک فریاد رکورد شکن را از آن خود کند.

۴- دواین جانسون، معروف به راک

دواین جانسون، بازیگر و کشتی گیر حرفه ای، رکوردهای جهانی زیادی را به نام خود ثبت کرده اما جالب ترین آن ها مربوط به سلفی است. جانسون با گرفتن ۱۰۵ سلفی در مدت ۳ دقیقه، این رکورد را از آن خود کرد. در نظر داشته باشید که ثبت این رکورد مشروط به آن بود که در سلفی ها باید صورت و گردن شخص در فوکوس قرار می گرفت؛ نکته ای که رکورد جانسون را تحسین برانگیزتر می کند.

۵- گروه متالیکا

گروه موسیقی متالیکا اولین گروهی بود که در تمامی هفت قاره ی دنیا تور کنسرت برگزار کرد و به این ترتیب توانست این رکورد را در کتاب گینس به نام خود ثبت کند. این رکورد بعد از برگزاری کنسرت آن ها در آنتارکتیکا یا همان قاره ی قطب جنوب به ثبت رسید. این کنسرت در حقیقت دومین کنسرت برگزار شده در قاره ی آنتارکتیکا بود و تماشاچیان آن تنها ۷ نفر بودند.

۶- الن دی جنرس

سلفی مشهوری که در جریان اسکار سال ۲۰۱۴ گرفته شد و الن دی جنرس مجری مشهور برنامه های تلویزیونی آن را در حساب توییتر خود منتشر کرد، با ۳/۳ میلیون بار ریتوییت شدن رکورد شکنی کرد. جالب آنکه، این رکورد بار دیگر توسط پسری ۱۶ ساله شکسته شد که برای یک سال دریافت رایگان ناگت مرغ نیازمند ریتوییت شدن پستش بود. پست این پسر نوجوان ۳/۴ میلیون بار ریتوییت شد.

۷- رجیس فیبین

رجیس فیبین مجری مشهور امریکایی در سال ۲۰۰۴ با ۱۵۸۸۱ ساعت حضور در برابر دوربین تلویزیون، این رکورد را به نام خود ثبت کرد. در سال ۲۰۱۱ نیز با ۱۶۷۴۶/۵ ساعت حضور در تلویزیون، این رکورد بار دیگر به نام فیبین ثبت شد. این رقم به معنی آن است که فیبین در طول دوره ی پنجاه ساله ی کاری خود به طور متوسط روزانه یک ساعت را در برابر دوربین های تلویزیونی گذرانده است.

۸- امینم

در سال ۲۰۱۳، امینم خواننده ی پرطرفدار امریکایی با اجرای قطعه ی «خدای رپ» (Rap God) توانست رکورد بیشترین تعداد کلمات در یک تک آهنگ را به نام خود ثبت کند. او در طول ۶ دقیقه و ۴ ثانیه ی این قطعه، ۱۵۶۰ کلمه ادا می کند که معادل ۴/۲۸ کلمه در هر ثانیه است. در سریع ترین بخش این آهنگ، این رقم به ۶/۴۶ کلمه در هر ثانیه می رسد.

۹- رابرت داونی جونیور

رابرت داونی جونیور بازیگر مشهور، خود به تنهایی رکورد شکنی نکرد بلکه انگیزه ی اصلی کارت تبریک تولدی بود که رکورد آن در کتاب گینس به ثبت رسید. داونی در جریان سفر خود به چین، کارت تبریکی برای تولد خود دریافت کرد که حاوی ۵۳۳۹ امضا از طرف طرفدارانش بود. رکورد قبلی این موضوع مربوط به کارتی بود که شرکت بیمه ای در بریتانیا به نام «چرچیل» دریافت کرده بود.

۱۰- میشل اوباما

میشل اوباما همسر رئیس جمهور سابق امریکا، در ثبت رکوردی جهانی در سال ۲۰۱۱ شرکت داشت. برای شکسته شدن رکورد بیشترین نفراتی که پرش کرده اند، او به ۴۰۰ کودک پیوست و به همراه آن ها مشغول پرش شد. در طی ۲۴ ساعت، ۳۰۰۲۶۵ نفر در سراسر دنیا به مدت یک دقیقه پرش کردند و به این ترتیب رکورد قبلی این موضوع شکسته شد.

rooziato

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار