تاثیر چرت نیمروزی بر سلامت قلب
کد خبر: ۱۰۵۵۸
تاریخ انتشار: 2015 September 09    -    ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
پژوهشگران در بررسی عادات مفید و مضر برای بدن انسان به این نتیجه رسیدند که یک چرت نیمروزی در ساعات بعدازظهر می تواند به سلامت قلب کمک کرده و فشار خون را کاهش می دهد.

در این مطالعات مشخص شد که مصرف بیش از حد قهوه برای افراد جوان نامناسب بوده و خطر ابتلا به حملات قلبی را در آنها افزایش می دهد.

در این مطالعات همچنین مشخص شد افرادی که دارای خواب کوتاه و آرام در ساعات نیمروز هستند، داروهای کمتری به نسبت سایر افراد مصرف می کنند.

در این تحقیقات بیش از ۳۸۶ بیمار میانسال که دارای مشکلات شریانی و فشار خون بودند مورد مطالعه قرار گرفته شدند.

در این مطالعات موارد متعددی از جمله زمان خواب نیمروزی افراد، میزان فشار خون آنها در ساعات کاری، گردش فشار خون افراد طی ۲۴ ساعت شبانه روز، سرعت و میزان نبض، عادات روزمره، شاخص توده بدن و ارزیابی تست قلبی اکو و شرایط و ابعاد دهلیز چپ قلب شرکت کنندگان مورد ارزیابی و مطالعه قرار گرفت.

پژوهشگران با بررسی اطلاعات فوق دریافتند افرادی که در ساعات میانی روز چرتی کوتاه می زنند گردش انقباضی قلب منظم تر و فشار خون کمتری نسبت به سایر افراد دارند.

این تفاوت به میزان ۵ درصد گزارش شده است. در این مطالعات همچنین مشخص شد افراد جوانی که دارای فشار خون بالا هستند باید در مصرف قهوه و محصولات کافئین دار احتیاط کرده و حداکثر به صورت روزانه دو یا سه فنجان کوچک قهوه بخورند.

به گفته پژوهشگران، افراد دارای اعتیاد به مصرف قهوه و کسانی که روزانه به میزان زیادی از این نوشیدنی استفاده می کنند در معرض خطر بروز حملات قلبی قرار داشته و خطر ابتلا به دیابت نوع۱ در انها نیز بیش از سایر افراد خواهد بود.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار