اخراج زن فیلمبرداری که پناهجویان را کتک زد
کد خبر: ۱۰۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 September 09    -    ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
فیلمبردار زن مجارستانی که مهاجران فراری از داعش را در مرز مجارستان کتک زده بود از شبکه خبری اش اخراج شد. اخراج او زمانی اعلام شد که کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا، پیام هایی تند علیه این زن منتشر و رفتارش را شرم آور دانستند.
 
این زن که در حال فیلمبرداری از پناهجویان در مرز صربستان و مجارستان بود وقتی دید یک پدر پسرکش را بغل گرفته است و سعی دارد از حلقه محاصره پلیس ها بگریزد به مرد لگد زد و او را طوری زمین زد که روی کودک خردسالش افتاد.

او به همین سطح از توهین بسنده نکرد و از آنجا که خیال می کرد در تیررس نگاه کسی نیست، خشم و تنفرش را نسبت به مهاجران بار دیگر با لگد زدن به دختر کم سن و سال و گریان مهاجری که دست در دست پدرش می خواست از چنگ پلیس ها فرار کند، به رخ کشید غافل از این که شکار فیلمبرداری دیگر شده بود و او همه حرکاتش را ثبت می کرد.

این زن فیلمبردار سایت خبری N1TV مجارستان بود و حادثه در کمپ رزسک که در مرز مجارستان و صربستان قرار دارد، رخ داد. این منطقه آخرین امید پناهجویان آواره ایست که بیشترشان سوری هستند و سعی می کنند به شکل غیرقانونی از دیوار سیم خاردار مرزی مجارستان بگذرند و وارد منطقه شنگن شوند تا از آنجا به کشورهای توسعه یافته و امن همچون آلمان بروند. مسیر رسیدن تا مجارستان هم سخت و ترسناک است و مهاجرها باید ابتدا ترکیه و بعد یونان ، مقدونیه و صربستان بگذرند.

سایت خبری N1TV پس از این حادثه با اعلام این که واکنش این کارمند در کمپ رزسک، مورد تایید مسئولان سایت نیست، اعلام کرد که در اقدامی فوری، او را از شغلش برکنار کرده اند. تصمیم فوری این شبکه برای اخراج کارمند خاطی زمانی اعلام شد که کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا، پیام هایی تند و تیز علیه این زن منتشر کردند و رفتارش را شرم آور و غیرمنطقی دانستند.

مردی که این زن او را همراه طفلش به زمین انداخت ، یکی از 1500 نفر مهاجری بود که روز گذشته ساعت ها در کمپ رزسک چشم انتظار روشن شدن تکلیف شان بودند و در میان آنها صدها کودک نیز وجود داشت.

اگر به تصاویر دقت کنید متوجه می شوید که شماری از نیروهای پلیس در مجارستان با وجود آموزش های ویژه برای کنترل این مهاجران و برگرداندن شان ، از سر دلسوزی مانع ترددشان نمی شوند و اجازه می دهند آنها به سوی مراتع این کشور فرار کنند و این رفتار پلیس ها، زشتی رفتار زن فیلمبردار را بیشتر به چشم می آورد.

پلیس ها وقتی قصد دارند شماری از مهاجران را دستگیر کنند، دور آنها حلقه ای انسانی تشکیل می دهند تا اجازه ندهند جمع شان پراکنده شود و بتوانند همه شان را ثبت کنند اما کار وقتی به خشونت کشیده می شود که مهاجران از محاصره حلقه به بیرون فرار می کنند. مهاجران داخل حلقه پس از ثبت شدن نام شان معمولا برگردانده می شوند.

بر اساس گزارش دیلی میل از ابتدای سال تا کنون 167هزار مهاجر غیرقانونی وارد مجارستان شده اند تا از طریق این کشور به اروپا پناه ببرند.

ازمیان کشورهای اروپایی آلمان و اتریش بیشترین شمار پذیرش مهاجران خارجی را دارند و بیشترین سفرها از طریق ایستگاه قطار بوداپست صورت می گیرد و انگلیس و فرانسه نیز تحت فشار اخبار رسانه ای مجبور به پذیرش شماری از مهاجران شده اند.

هم اکنون با سردتر شدن هوا مهاجرانی که پشت مرز مجارستان می مانند شرایط بسیار سختی پیدا می کنند و فدریکو موگرینی، رئیس اتحادیه اروپا از دولتمردان اروپایی خواسته است به بهبود وضعیت مهاجران کمک کنند و به گونه ای تصمیم بگیرند که انعکاس احساسات و عواطف شان درباره این پناهجویان باشد.

جام جم آنلاین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
0
اين فيلمو از تلويزيون اينجا ديدم و ساعتها اشك ريختم، و ياد اين افتادم؛سير از كرسنه خبر نداره و بياده از سواره.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار