باز هم رفتار عجیب خانم ابتکار!
کد خبر: ۱۰۴۴۱
تاریخ انتشار: 2015 September 09    -    ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
معصومه ابتكار كه گویا موازی با وزیر امور خارجه كشورمان، روابط حسنه‌ای با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه برقرار كرده و پیش از این اسفند ۹۳ در سفری به پاریس با وی ملاقات كرده بود و همین چند هفته پیش نیز در تهران میزبان فابیوس در یك نشست خبری بود؛ بار دیگر به دعوت وزیر خارجه فرانسه به این كشور رفته است!

ادامه رفتارهای عجیب

روابط حسنه مسئولان "سازمان محیط زیست ایران" و "وزارت امور خارجه فرانسه" در حالی است كه در جریان سفر فابیوس به تهران، اعتراضاتی بسیاری به وی شد. نام لوران فابیوس به عنوان یكی از متهمان پرونده انتقال خون‌های آلوده به ایران مطرح است كه بارها مورد انتقاد دانشجویان و فعالان مدنی قرار گرفته است.
ادامه رفتارهای عجیب

جالب آنكه محورهای مطرح شده در سفر اول ابتكار به فرانسه كه به دعوت یونسكو انجام شده بود، نیز مورد انتقاد رسانه‌ها قرار داشت. او در این سفر طی نشستی با دیپلمات ها و سفرای فرانسوی دست به تحلیل سیاسی هم زده و نوشته بود : "ما به دنبال یافتن راه حلی عادلانه و رفع اقدامات تبعیض آمیز برای دسترسی به فناوری هسته ای صلح آمیز هستیم."

ابتکار حتی درباره نتانیاهو هم اظهار نظركرده و گفته بود: "همه منتظر رسیدن به توافق و نقش آفرینی ویژه ایران در حل و فصل مسائل منطقه ای و بین المللی هستند. تلاش های نتانیاهو اثری نخواهد داشت و ایران نقش اساسی خود را برای صلح و همکاری های منطقه ای ایفا می کند"
ادامه رفتارهای عجیب

مصاحبه با خبرنگاری كه زنان ایرانی از او شكایت كردند

ابتكار در جریان این سفر خود به فرانسه با صنم شنتیایی خبرنگار ایرانی-انگلیسی فرانس۲۴ نیز مصاحبه‌ای مفصل كرده كه عكسی از این مصاحبه توسط این خبرنگار منتشر شده است.

شنتیایی همان كسی است كه در هنگام حضور در تحریریه رویترز، گزارشی نوشته بود كه در آن تصاویر و اسامی شماری از رزمی ‌کاران نینجای ایران را منتشر کرده بود که طی آن دولت ایران متهم به تربیت آدم‎کش‎ها و به خدمت‌گیری‌شان شده بود. در سرتیتر این گزارش دختران نینجای ایرانی آدمکش نامیده شده بودند و این خبرگزاری چند روز پس از انتشار آن خبر، اقدام به اصلاح گزارش خود کرد. با وجود این، رسانه‌های غربی به طور گسترده از گزارش اولیه رویترز برای ارائه تصویری منفی از ایران استفاده کردند.

ادامه رفتارهای عجیب

البته بانوان رزمی‌کار، مدت کوتاهی پس از انتشار این تصاویر در اینترنت، شکایتی را علیه این خبرگزاری تنظیم و به دادگاه ارائه کردند. همچنین پیش از این استوارت دی کارل، معاون اجرایی خبرگزاری رویترز در دیدار با معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از اخراج «صنم شنتیایی» تولید‌کننده این فیلم خبر داد كه البته باعث شد تا وی از رویترز به فرانس‌۲۴ نقل مكان كرده و كماكان به فعالیت های خود علیه زنان ایرانی ادامه بدهد!
شهدای ایران


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار