عبدالرزاقی: در خندوانه من فقط کری خوانی کردم
کد خبر: ۱۰۴۲۸
تاریخ انتشار: 2015 September 08    -    ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
 الیکا عبدالرزاقی می‌گوید با این که فکر نمی‌کرده به مرحله بعد برود اما حالا از این اتفاق خوشحال است و البته شب‌ها به خاطر مرحله دوم کابوس می‌بیند.

الیکا عبدالرزاقی این روزها با چالش جدیدی مواجه شده است. چالشی که خودش می‌گوید باعث شده شب‌ها کابوس ببیند. او در کنار چندین کمدین مشهور دیگر در مسابقه «خنداننده برتر» حضور دارد و توانسته از مرحله اول رقابت، بیژن بنفشه‌خواه را پشت سر بگذارد و به مرحله بعد برود.
اما حاشیه‌هایی هم برای اجرای او به وجود آمده است. مثلا عده‌ای معتقدند که خانم‌ها به خاطر حرف‌های او پیش از اجرای استندآپ کمدی، بدون در نظر گرفتن کیفیت کارش به او رای داده‌اند. عبدالرزاقی اما این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید که این ایده خود خندوانه‌ای‌ها بوده که او درباره خانم‌ها و زن بودنش سخن بگوید تا چالش بیشتری ایجاد شود.  درباره این اتفاقات و حال و هوای او در این مسابقه گفت‌وگویی کرده‌ایم که می‌خوانید:

خانم عبدالرزاقی تعریف شما از استندآپ کمدی چیست؟
من از پیشینه‌ی استندآپ کمدی اطلاع ندارم ولی شکلی که الان در دنیا وجود دارد این است که هرکسی بدون ابزار و با ظاهری ساده در پشت یک میکروفون بایستد و زمانی را فقط به خودش و مردم اختصاص بدهد و در جایی با فاصله‌ی نزدیک ماجرایی کمدی، اعتراضی و یا داستانی با استفاده از کارکترهای معروف را تعریف کند، استندآپ کمدی اجرا کرده است.

قبل از شرکت در مسابقه فکر می‌کردید وارد مرحله‌ی بعد بشوید؟
اصلا فکر نمی‌کردم بتوانم برنده شوم و دلم نمی‌خواست شرکت کنم.

چرا؟
به خاطر محدودیت‌هایی که هست. من در رفتارم شلوغ هستم. وقتی چیزی تعریف می‌کنم کارکترها را بازی می‌کنم.این‌که بایستم و فقط با حرکت دادن دست‌ها اجرا کنم سخت است. دلیل بعدی این است که بعضی‌ها ذاتا کمدین هستند. بعضی‌ها هم مثل من.

با این حال مردم اجرای شما را پسندیدند و به آن رای دادند. فکر می‌کنید علتش چه بود؟
شاید به این دلیل که خیلی صمیمانه بود. تلاش کردم شیرین باشد. بیشتر می‌خواستم مردم دوست داشته باشند نه اینکه فقط آقای بنفشه‌خواه را پشت سر بگذارم.

ایده و موضوع این اجرا از کجا آمد؟ خاطراتی که در استندآپ کمدی استفاده کردید، واقعی بودند؟
ایده کاملا برای خودم بود. فقط از همسرم این کمک را گرفتم که چه چیز جدیدی اضافه کنم. بعد از هم‌فکری در نهایت قرار شد با استفاده از خاطرات کودکیم یک داستان را بسازم و تعریف کنم. دلیلی ندارد در استندآپ کمدی یا تعریف خاطره، صداقت وجود داشته باشد یا این‌که ماجراها واقعی باشند. اگر ماجرای من هم به واقعیت نزدیک بوده و کم‌تر تخیل داشته برای این است که در شخصیت خود من تخیل کم وجود دارد. در واقع مهم نیست چی عنوان می‌کنیم بلکه چطور عنوان کردن مهم است.

فکرمی‌کنید دور بعد هم موفق باشید؟
شب‌ها کابوس دور بعدی را می‌بینم. هر روز فکر می‌کنم ولی هنوز به ایده‌ی واحدی نرسیدم. همه‌ی تلاش خودم را می‌کنم و در این بین از دیگران هم کمک می‌گیرم. تصور رقابت تنگاتنگ بین ما کمدین‌ها را کنار بگذارید. ما با هم صحبت می‌کنیم و حتی به هم ایده می‌دهیم.

به نظرتان رقیب شما در دور بعدی چه کسی است؟ آقای خمسه یا جواد رضویان؟
هرکسی سبک خودش را دارد. نمی‌توان مشخص کرد کدام برنده می‌شوند. آقای خمسه خیلی طرفدار دارند و در کمدی، قوی و خلاق هستند و قطعا متفاوت ظاهر خواهند شد. درباره‌ی آقای رضویان هم، به قول یکی از طرفدارانشان کافی است پانزده دقیقه را بخندد و کار دیگری نکند. در روند اجرا مشخص می‌شود که چه کسی برنده خواهد شد.  در مسابقه‌ی آقای شفیعی جم و خانم دهقان هم همین روند اجرا تعیین کننده‌ی نتیجه مسابقه شد. آقای شفیعی جم وقت کم آوردند و خانم دهقان جلو افتاد. این که شقایق از شخصیت خانم شیرزاد استفاده کرد، خلاقیتی است که به ذهنش رسید و استفاده کرد. آقای شفیعی جم هم می‌توانستند از بامشاد استفاده کنند، اما این کار را نکردند. یکی از بهترین اتفاقاتی که می‌افتد این است که یاد بگیریم با وجود نظرهای مخالف، از فضا لذت ببریم.

یک عده می‌گویند شما به خاطر حرفی که درباره‌ی خانم‌ها زدید رای آوردید و به مرحله‌ی بعد رفتید. این حرف را قبول دارید؟
چند نفر از این افرادی که به من رای دادند می‌توانند خانم باشند؟ حتی اگر باشند، این می‌تواند جزو امکانات من باشد که خانم‌ها طرفدار من باشند.  درباره‌ی آن حرفی هم که زدم ماجرا این بود که به ما گفتند شما دو نفر خیلی ساکت هستید. ایده‌ی این که من بگویم خانم‌ها به من رای بدهند را خود خندوانه‌ای‌ها دادند که هیجان مسابقه به وجود بیاید و به اصطلاح کری خوانی کرده باشم.

نکته‌ای هست که بخواهید مردم بدانند؟
ما کنار هم تصمیم گرفتیم فضای شادتری را برای تماشاچی‌ها فراهم کنیم.این هدف ارزشمند است. فکرهای منفی را کنار بگدارید. برد و باخت اهمیت چندانی ندارد و قرار نیست کسی رقم درشتی بگیرد. این فضا با تفکر ایجاد شده و برای این است که مردم لذت ببرند و شاد باشند.

خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار