نجات گردشگر بیمار اسپانیایی در یاسوج + عکس
کد خبر: ۱۰۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 September 08    -    ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

گردشگر اسپانیایی، روز دوشنبه ساعتی پس از ورود به شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیمار شد اما با اقدام به موقع نیروی انتظامی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و تیم پزشکی نجات یافت.

 
یک گردشگر اسپانیایی که روز دوشنبه با دوچرخه وارد شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد شد در پارک ساحلی این شهر برای دقایقی قصد استراحت داشت که بعد از مدت کوتاهی دچار فشار از ناحیه شکم شد.

شاهدان عینی گفتند آقای «مارک دلگادوگواردیا» از درد به خود می پیچید که با اطلاع دادن نیروی انتظامی مستقر در پارک و توسط ماموران به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پزشکان بیمارستان پس از معاینه و آزمایش های لازم، متوجه بیماری آپاندیس این گردشگر شدند و عمل جراحی بر روی او انجام دادند.

محمود باقری افزود: مارک دلگادوگواردیا پس از به هوش آمدن به بخش مراقبت های ویژه انتقال داده شد.

وی اظهار کرد: به گفته پزشکان، وضعیت عمومی این بیمار مناسب است و تا یک یا دو روز دیگر ترخیص می شود.

باقری افزود: یک اتاق ویژه، یک «وای فای» برای تماس تصویری با خانواده و پرستار مخصوص مسلط به زبان انگلیسی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای این گردشگر در نظر گرفته شده است.بیمار با تماس با خانواده و دوستانش وضعیت خود را تشریح کرد.

باقری گفت: با سفارت اسپانیا در تهران تماس گرفتیم و وضعیت رو به بهبودی این گردشگر خارجی را به اطلاع دولت متبوعش رساندیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با همراهی برخی از مسوولان این اداره با دسته گل و شرینی به عیادت این بیمار رفتند و با وی صحبت کردند.

آقای «مارک دلگادوگواردیا» گردشگر شهر بارسلونا اسپانیا با دیدن این صحنه خوشحال شد و از مهمان نوازی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر کرد.

دلگادوگواردیا در این دیدار با اشاره به اینکه در کشورهای خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغات منفی می شود، تصریح کرد: وقتی برگشتم به دوستانم از مهمان نوازی ایرانیان خواهم گفت.شما مردم ایران مردم خوب و مهمان نوازی هستید و دوباره به ایران سفر خواهم کرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: وسایل شخصی این گردشگر از جمله دوچرخه و کوله پشتی در محل این اداره کل است و پس از ترخیص به وی تحویل داده خواهد شد.

علی اکبر پاک افزود: به این دلیل که این گردشگر نمی تواند رکاب بزند پیش بینی اقامت دو روزه وی در یکی از هتل های یاسوج شده است.

وی اظهار کرد: صحبت های لازم با این گردشگر صورت گرفته و در صورت تمایل وی مقدمات ادامه سفر زمینی اش با دوچرخه و یا هوایی فراهم است.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های با مناطق خوش آب و هوای ایران است که هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است.

در سال های اخیر شمار گردشگران داخلی و خارجی در این استان افزایش چشمگیری یافته است.

شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد به پایتخت طبیعت ایران مشهور شده است.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
0
خدا رو شکر خوشحال شدم .صنعت گردشگری اگر توسعه پیدا کند درآمدش از فروش نفت خیلی خیلی بیشتر است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار