کبه‌ی نان تست و مرغ، لذیذ و متفاوت
کد خبر: ۱۰۳۱۹۷
تاریخ انتشار: 2018 March 14    -    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
کبه، غذایی عربی است که در آن برنج یا سیب زمینی پخته شده، به عنوان پایه‌ی اصلی در نظر گرفته می‌شود که مواد گوشتی را در بر می‌گیرد و در روغن سرخ می‌شود. اما امروز برای شما روش پخت یک کبه‌ی متفاوت را قرار داده‌ایم. پایه‌ی اصلی این کبه، نان تست است. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی کبه‌ی نان تست و مرغ، با ما همراه باشید.

کبه‌ی نان تست و مرغ، لذیذ و متفاوتاختصاصی تابناک باتو؛ کبه، غذایی عربی است که در آن برنج یا سیب زمینی پخته شده، به عنوان پایه‌ی اصلی در نظر گرفته می‌شود که مواد گوشتی را در بر می‌گیرد و در روغن سرخ می‌شود. اما امروز برای شما روش پخت یک کبه‌ی متفاوت را قرار داده‌ایم. پایه‌ی اصلی این کبه، نان تست است. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی کبه‌ی نان تست و مرغ، با ما همراه باشید.

کبه‌ی نان تست و مرغ، لذیذ و متفاوت

مواد لازم:
سینه‌ی مرغ: 2 عدد (پخته شده و ریش ریش شده)

ادویه کاری: یک قاشق چایخوری

زردچوبه: یک چهارم قاشق چایخوری

فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چایخوری

نمک: یک قاشق چایخوری

جعفری خرد شده: دو قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده: یک عدد

سیر رنده شده: دو حبه

روغن: یک قاشق غذاخوری

تخم مرغ: دو عدد

شیر: دو پیمانه

آرد سوخاری: دو پیمانه

طرز تهیه:

کناره‌های نان تست را از آن جدا می‌کنیم و هر نان تست را به دو بخش مساوی تقسیم می‌کنیم.
روغن را در ظرفی ریخته، پیاز و سیر را به آن می‌افزاییم. پس از آنکه خامی پیاز و سیر گرفته شد، مرغ، ادویه کاری، نمک و فلفل را به آن اضافه می‌کنیم. مواد را خوب مخلوط می‌کنیم سپس از روی حرارت برمی‌داریم. پس از آن جعفری خرد شده را اضافه و مواد را مخلوط می‌کنیم و در کناری قرار می‌دهیم.
تخم مرغ‌ها را در ظرفی ریخته و خوب هم می‌زنیم.
یک تکه از نان تست را برداشته داخل شیر فرو می‌بریم. وقتی شیر کمی به خورد نان رفت، آن را از داخل شیر خارج می‌کنیم و در کف دست به آرامی آن را فشار می‌دهیم تا کمی به شکل خمیر درآید.
از مخلوط مرغ آماده شده، یک قاشق برداشته داخل خمیر نان تست قرار می‌دهیم سپس اطراف مایه‌ی مرغ را با خمیر تست می‌پوشانیم و آن را به شکل دلخواه درمی‌آوریم.
کبه‌ی آماده شده را ابتدا داخل تخم مرغ زده شده فرو برده و پس از آن، درون آرد سوخاری می‌غلتانیم.
بقیه‌ی کبه‌ها را نیز به همین شکل آماده کرده و داخل سینی می‌چینیم.
سینی حاوی کبه‌ها را دست کم به مدت نیم ساعت داخل فریزر قرار می‌دهیم تا کبه‌ها خود را بگیرند.
پس از آن، کبه‌ها را از فریزر خارج کرده و داخل روغن داغ سرخ می‌کنیم. بهتر است روغن در هنگام سرخ شدن، روی کبه‌ها را بپوشاند.
کبه‌های سرخ شده را روی دستمال حوله‌ای قرار می‌دهیم تا روغن اضافی آن گرفته شود و سپس آن‌ها را با سالاد یا ترشی، سرو می‎‌‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: yumyume

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار