جاذبه‌های گردشگری کیش
کد خبر: ۱۰۲۸۲۹
تاریخ انتشار: 2018 March 10    -    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کل ماجرا به این شرح است که در یکی از شب های تابستانی سال 1345، یک کشتی باری عظیم‌الجثه که از آب‌های ایران به سمت یونان حرکت خود را آغاز کرده بود در آب‌های جزیره کیش به گل نشست ...

جاذبه‌های گردشگری کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش

کشتی یونانی

هنگامی که در مورد جاذبه های گردشگری کیش سوال بپرسید، در بین اولین نام‌‍‌هایی که از دهان اشخاص صاحب نظر خارج میشود، قطعا نام کشتی یونانی هم به گوش میرسد. کل ماجرا به این شرح است که در یکی از شب های تابستانی سال 1345، یک کشتی باری عظیم‌الجثه که از آب‌های ایران به سمت یونان حرکت خود را آغاز کرده بود در آب‌های جزیره کیش به گل نشست و خدمه‎ی آن بعد از ماه‌ها تلاش برای بیرون کشیدن آن، سرانجام موفقیتی عایدشان نشد و در نهایت کشتی را آتش زده و ترک کردند. در مورد سرگذشت آن و علت حادثه‌ای که برایش پیش آمد شایعات و بحث‌های متعددی درگرفت که در ادامه این مطلب در سایت آژانس چوبین به تفصیل به آن‌ها پرداخته‌ایم. مالکان مختلف آن هم به نوبه‌ی خود مسئله جالبی است. در کل این مجموعه می‌تواند مکمل تور کیش شما باشد.

جاذبه‌های گردشگری کیش

دلفیناریم

دلفین‌ها و دیگر موجودات آبزی موجود در مجموعه دلفیناریم، توانستنند مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند. البته پس از گذراندن تمرینات زیاد و سختی که با حضور مربیان آن‌ها در استخرهای عظیم انجام گرفته است همچین نتیجه‌ای محتمل است. البته به هیچ وجه نمیشود وجود نمک زاتی که در این نابغه‌های دوست داشتنی وجود دارد را نادید گرفت! تماشای شیرین کاری‌ها و نمایش‌هایی که شما را حیرت زد میکند در این مجموعه امکان پذیر است. این تفریح از هیجان‌انگیزترین تفریحات تور لحظه آخری کیش است.

جاذبه‌های گردشگری کیش

باغ پرندگان کیش

مجموعه باغ پرندگان کیش در مجاورت دلفیناریم قرار دارد و از همین رو میتوانید بدون اتلاف وقت و این‌باز با هزینه‌ای کمتر به هر دوی آن‌ها سری بزنید. لذا این مکان مخصوص تور ارزان کیش است. غریب به 60 نوع پرنده کمیاب و زیبا در این مجموعه زندگی میکنند و جالب اینجاست که میتوانید بدون هیچ حصار یا چیز جداکننده‌ای در کنار طاووس‌ها قدم بزنید و بسیاری از انواع پرندگان را بدون وجود مانع و یا جداری تماشا بفرمایید. البته گونه‌های جانوری دیگری هم در این مجموعه زندگی میکنند البته در قفس! برای مثال تمساح پوزه کوتاه که گونه کمیابی است در این مجموعه وجود دارد.

جاذبه‌های گردشگری کیش

غواصی در کیش

وجود مرجان‌های انبوه و امنیت و آرامشی که در جزیره کیش وجود دارد، موجب تبدیل شدن این جزیره به یکی از بهترین و مورد توجه‌ترین مکان‌ها برای غواصی در منطقه خلیج فارس شده است. از همین رو در جزیره کیش کلوپ‌ها و سایت‌های غواصی متعددی فعال هستند که به علاقمندان این رشته خدمت رسانی میکنند. از دیگر مواردی که موجب شده بازار غواصی در جزیره کیش داغ باشد این است که همه‌ی افرادی که قصد تجربه‌ی غواصی را دارند‌‌‌‌، حتی اگر هیچ مهارتی در این رشته نداشته باشند میتوانند با گذراندن جلسه آموزشی که حدود 30 دقیقه طول میکشد، به راحتی و به همراه مربی در سطح مبتدی غواصی کنند و از تماشای جهان زیر آب نیز بهره مند شوند. همین موارد موجب تبدیل شدن غواصی به یک جاذبه گردشگری در جزیره کیش شده است. در صورتی که در مورد قیمت جاذبه‌های کیش و یا قیمت تور کیش سوال دارید به سایت چوبین مراجعه کنید.

جاذبه‌های گردشگری کیش

شهر باستانی حریره

بنا بر گفته سازمان میراث فرهنگی، شهر باستانی حریره دارای قدمتی 800 ساله است و روزگاری یکی از قدرتمندترین شهر‌ها بوده است. بقایای آن هنوز هم تا حدودی وجود دارند و تلاش‌هایی هم برای مرمت آن‌ها صورت گرفته است اما بیشتر آن چیزی که مانده همان معماری کلی شهر است و کمتر میتوانید خانه یا اتاقی را پیدا کنید که درون آن از گزند طبیعت جان سالم به در برده باشد. یکی دیگر از نکاتی که در مورد این شهر وجود دارد و تا حدودی عجیب مینماید، این است که در حریره چندان معماری ایرانی به چشم نمیخورد زیرا خصیصه‌ی بارز معماری ایرانی این بوده است که شهر را به حالت درونگرا و تدافعی طراحی میکردند ولی بافت حریره کاملا برونگرا می‌باشد.

جاذبه‌های گردشگری کیش

درخت سبز کیش

قبل  از شروع کردن مطلب میبایست این نکته را عارض شوم که نوعی درخت به نام درخت لور یا انجیر معابد وجود دارد که در نواحی جنوبی کشور عزیزمان ایران به وفور یافت میشود. کهنسالترین و پر هیمنه‌ترین درخت لور ایران در جزیره کیش وجود دارد که عمر آن چیزی حدود 500 تا 600 سال برآورد میشود. هیبت و زیبایی این درخت به آن جاذبه خاصی بخشیده است به طوری که در اطراف آن یک مجوعه با همین نام یعنی درخت سبز کیش به وجود آمده است که دارای فضای سبز انبوه و البته آلاچیق های متعدی هست و باصفا بودن آن ممکن است شما را یاد شمال کشورمان بیندازد. مسئله جالب و قابل تامل دیگری که وجود دارد این است که اگر دور تا دور این درخت را نگاه کنید، خواهید دید که تعداد قابل توجهی رمان و تکه پارچه به شاخه‌های آن بسته شده است و علت این مسئله هم اعتقاد بعضی افراد مبنی بر مقدس بودن این درخت میباشد.

جاذبه‌های گردشگری کیش

شهر زیرزمینی کاریز

توصیه ما به شما این است که به هیچ وجه بازدید از این غنات را از دست ندهید! چرا که اگر اندکی به بافت زمین‌های جزیره کیش و وجود شیب کم آن دقت بفرمایید، متوجه این مهم میشوید که انتقال آب از زیر زمین به سطح جزیره کاری سخت و حتی ناشد مینماید اما در زمان‌های قدیم  این سیستم غنات طوری طراحی شده بوده که از زیر زمین آب مصرفی مردم به سطح جزیره منتقل میشده که این نکته را به ما میرساند که نیاکان ما دارای علم و دانش و تمدن فزونی بوده‌اند. امروزه غنات کیش، دیگر با عنوان غنات فعالیت ندارد و آب مصرفی مردم را تامین نمیکند ولی با نظر سازمان میراث فرهنگی در آن شهری اعجاب انگیز و زیر زمینی احداث شده است، تلاش‌هایی صورت گرفته که شهر زیرزمینی کاریز بتواند بدون آسیب رساندن به بافت تاریخی غنات گسترش پیدا کند ولی هم اکنون هم خود را در بین مکان های دیدنی کیش، جای داده است.

جاذبه‌های گردشگری کیش

خانه مردم شناسی بومیان کیش

قدیمی‌ترین منطقه جزیره کیش، منطقه صفین میباشد، اما قدیمی‌ترین خانه جزیره هم با قدمت 200 سال در این منطقه وجود دارد. از نشانه‌های حکمفرما بودن معماری بومی در این خانه، وجود 15 اتاق و حیاط‌های مجلسی و خانوادگی است. تاریخ، فرهنگ، فعالیت‌های معیشتی، زندگی روزمره و همه‌ی ابعاد زندگی کیشوندان در این خانه نمود دارد و از جمله این موارد میتوان به نشانه‌های مهمان نوازی کیشوندان که در آن موجود است اشاره کرد. در حال حاضر کاربری این خانه موزه است ولی صنایع دستی و سوغات کیش هم در آن به فروش میرسد. آخرین مالک آن تاجر و دریانورد مشهور و محبوب مرحوم حاج عبدالله بن شاهین بوده است که خانه مذکور در 80 سال پیش به او به عنوان حق وراثت رسیده بود.

جاذبه‌های گردشگری کیش

نمایشگاه کیش

محل نمایشگاه دائمی کیش، در طول سال میزبان بسیاری از نمایشگاه‌ها میباشد و از این جهت دارای اهمیت ویژه است. وسعت و امکانات این محیط موجب شده که در همه‌ی زمان‌ها نمایشگاه‌های متعددی در آن برگزار شود و حتی در بسیاری از موارد چندین نمایشگاه به صورت همزمان در آن برگزار میشود. پس اگر در هنگام استفاده از تور کیش، به یکی از این نمایشگاه‌ها برخوردید، توصیه کارشناسان آژانس مسافرتی چوبین این است که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

جاذبه‌های گردشگری کیش

تفریحات آبی در جزیره کیش

با قاطعیت میتوانم این ادعا را داشته باشم که در نظر  بسیاری از شما عزیزان، جزیره کیش همواره با تفریحات آبی توام است، اعم از جت اسکی، پاراسل، کشتی سواری، قایق های تندرو و... . بیشتر سفر‌هایی که به جزیره زیبای کیش صورت میگیرد، حالت تفریحی دارد و از همین رو بازار این تفریحات آبی هم گرم است. راه رسیدن به این ورزش مراجعه به کلوپ‌های تفریحات دریایی است. اکثر آن‌ها نیاز چندانی به تجربه و مهارت ندارند و در همان محیط قبل از اقدام به انجام تفریحات، جلسه‌ی آموزشی کوتاه مدتی برای شما در نظر گرفته شده است که آموزش های ابتدایی توسط مربی به شما داده میشود و البته مادامی که در سطح مبتدی هستید میبایست به همراه مربی به انجام ورزش‌ها مبادرت ورزید.

جاذبه‌های گردشگری کیش

اسکله تفریحی کیش

این مجموعه هم یکی دیگر از جاهایی است که اگر در هنگام سفرتان به آن سری نزنید، واقعا حیف است. جایی که در آن میتوانید به همراه خانواده و عزیزان خود ساعتی را به آرامش بگذرانید. البته مطمئن باشید که به اینجا ختم نمیشود، بلکه این امکان را هم دارید که از تفریحاتی نظیر جت اسکی، قایق‌های پدالی، قایق‌های ماهی گیری، قایق های کف شیشه‌ای، غواصی و... بهره مند شوید. البته پیش از این که شما فکر  آن را بکنید، برای بخش غذا هم برنامه‌هایی چیده شده است، نظیر وجود رستوران‌های با کیفیت که میتوانند برای یک وعده غذایی میزبان شما عزیزان باشند.

جاذبه‌های گردشگری کیش

رنت کار (اجاره ماشین)

علاقه به ماشین و در اصل مدل خاصی از ماشین محدودیتی ندارد. حال آن که در بعضی‌ها این علاقه به عشقی سوزان مبدل میگردد. اما فکر میکنم اگر یک روز تمام را با ماشین رویاهایمان بگذرانیم بتوان گفت آن روز جزو روزهای درجه یک زندگیمان است! این امکان برای شما فراهم است که در جزیره زیبای کیش به یکی از مراکز رنت کار یا اجاره ماشین مراجع فرمایید و برای یک روز آن قسمت از رویاهایتان که از جنس فلز است را به زندگیتان بیامیزید!

جاذبه‌های گردشگری کیش

پارک های کیش

بعد از خرید کردن و پاساژ گردی و انجام تفریحات گوناگون و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، چیزی که میتواند تا حدی حالتان را سر جایش بیاورد و با آرامش شما را سر حال کند، احتمالا یک پارک دنج است. در جزیره کیش پارک‌های متعددی وجود دارند که میتوانید هر موقع که خواستید به آن‌ها مراجعه فرمایید مثلا بعد از نهار به آن‌ها سری بزنید و به قول خارجی‌ها ریلکس کنید. با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف، فضای سبز انبوه و جالب توجهی در این پارک‌ها به وجود آمده تا بتوانند به نحو احسن پذیرای شما عزیزان باشند.

جاذبه‌های گردشگری کیش

مسابقات جهانی والیبال ساحلی کیش

بالاخره هر جا ماسه‌ای باشد و بتوان گفت که جوش تا حدودی ساحلی است، میتواند پذیرای والیبالیست‌ها برای پرداختن به رقابت‌های والیبال ساحلی باشد. سواحل جزیره زیبای کیش هم مجهز به زمین‌های مخصوص این ورزش است و از همین رو یکی از مقاصد ورزشکاران این رشته هم میباشد. حتی جزیره کیش میزبان برگزاری بعضی از مسابقات جهانی والیبال ساحلی نیز میباشد.

جاذبه‌های گردشگری کیش

کشتی کروز سانی کیش

کشتی‌های اقیانوس پیمای کروز آوازه‌ی جهانی دارند. کشتی‌های مذکور در اندازه‌های مختلف وجود دارند و در ارائه امکانات به مشتریان خود رقابت دارند. در کشور ما برای اولین بار بعد از انقلاب است که یک کشتی کروز  در حال فعالیت است. کشتی کروز سانی کیش در خدمت ناوگان تفریحی جزیره کیش میباشد و البته به تازگی یعنی از نوروز 96 کار خود را آغاز کرده است. در حال حاضر این هتل دریایی در خط آبی کیش، قشم فعالیت دارد. توصیه میشود سفر تفریحی با این کروز دوست داشتنی را از دست ندهید چرا که امکانات گسترده آن، میتواند خاطره‌ای به یاد ماندنی برای شما رقم بزند.

جاذبه‌های گردشگری کیش

آکواریوم کیش

علم بشر به او قدرت ممکن، برای ممکن کردن ناممکن‌ها را داده است. این بار هم از این علم بهره برداری شده است و  در ساخت یک آکواریوم عظیم تجلی پیدا کرده است. یک محفظه‌ی بزرگ که این امکان را فراهم آورده است که انواع آبزیان را بتوان بهتر مشاهده کرد. البته ایده‌های دیگری هم در پس ساخته شدن این آکواریوم بوده است، برای مثال افرادی هستند که به دلیل ترس و واهمه و یا هر دلیل دیگری، قادر به شنا کردن در دریا نیستند، با استفاده از این آکواریوم، این دسته افراد هم امکان لذت بردن از غواصی و رو در رو شدن با موجودات زیر آب را خواهند داشت.

جاذبه‌های گردشگری کیش

پلاژهای تفریحی کیش

مگر میشود آب های زلال و زیبای خلیج همیشه فارس را دید و هوس شنا کردن در آن‌ها را از سر نگذراند؟ درست است که سواحل کیش جز امن‌ترین سواحل خلیج فارس است، اما باز هم این دلیل نمیشود که ما احتیاط را نداشته باشیم. به منظور شنا کردن در سواحل کیش میتوانید به پلاژهای مربوطه مراجعه کنید که هم شنا در آن‌ها با سادگی و امنیت هر چه تمام تر امکان پذیر است و هم اینکه جو آن‌ها بسیار تفریحی و جالب است.

جاذبه‌های گردشگری کیش

برای رزرو تورهای کیش با شماره تلفن 22037092-021 تماس بگیرید.

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری چوبین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار