هر روز خودتان را وزن نکنید
کد خبر: ۱۰۲۶۸
تاریخ انتشار: 2015 September 08    -    ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
«بسیاری از افراد وقتی میزان كاهش وزن در رژیم غذایی خوب باشد؛ اشتیاق بیشتری برای اجرای رژیم های كاهش وزن از خود نشان می دهند. ولی سوال اصلی این است: چرا میزان كاهش وزن طی زمان در برخی از افراد كمتر می شود؟» البته در "برخی افراد" و نه همه افراد.

در كنار اینكه مسایلی همچون تطبیق بدن به رژیم كم كالری و دلایل فیزیولوژیك بسیار مهم است، یكی از مهمترین موانع كه حاصل نحوه رفتار خود ماست،‌ كاهش پایبندی به اجرای رژیم "به همان خوبی" روزهای اول است.

بسیاری از ما تا زمانی كه وزن و سایزمان به یك حد نگران كننده یا آزاردهنده نرسیده، شروع رژیم گرفتن را به تعویق می اندازیم. پس از اینكه این نگرانی و آزار از حد آستانه گذشت،‌ تازه برای فرار از این وضعیت هر رژیمی را -ولو هرچقدر سخت یا آسان- به خوبی اجرا می‌كنیم و در همان دو سه هفته اول بسیار خوب هم جواب می‌گیریم. اما جالب اینجاست: این بار به جای اینكه نتیجه خوب حاصله باعث افزایش اشتیاق ما برای اتمام رژیم تا رهایی كامل از سایز بد و اضافه وزن منجر شود، به خاطر حاشیه امنیتی كه در پی همین چند كیلو كاهش وزن و سایز به دست آورده‌ایم؛ نسبت به اجرای رژیم «پایبندی كامل» به رژیم «كاهلی می‌كنیم». نتیجه اینكه یا مجددا بی خیال رژیم می‌شویم و یا اشتباه خودمان را در اجرای كامل رژیم،‌ به پای ناكارآمدی رژیم تجویز شده می‌گذاریم.

نا‌امید از وضعیت پیش آمده، از این دكتر به آن دكتر می‌رویم و با هر دكتر جدید همین سیكل معیوب را طی می‌كنیم و بدن خود را آنچنان مقاوم می‌كنیم كه این بار اگر به اشتباه خودمان پی هم ببریم دیگر دیر شده است! قلب را برای جراحی یا نباید شكافت و یا بین عمل نباید كار را رها كرد. رژیم را شروع كه كردیم نباید بین راه نیمه كاره رها كنیم. لطفا این مطلب را با دوستانتان در میان بگذارید و همه كسانی را كه رژیم غذایی می‌گیرند تشویق كنید تا رسیدن به نتیجه خوب، پایبندی خوب خودشان را به اجرای رژیم غذایی حفظ كنند.

برخی دلایل كاهش سرعت وزن طی رژیم شامل دلایل اختیاری، فیزیولوژیك، تغییر خودسرانه رژیم غذایی، و كاهش پایبندی در اجرای رژیم به همان خوبی روزهای اول اجرای رژیم است.

سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار