هر چند وقت یک بار باید ملحفه هایمان را بشوییم؟
کد خبر: ۱۰۲۶۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 10    -    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
اگر شستن هفتگی ملحفه ها لرزه بر اندامتان می اندازد، باید بگوییم که شما تنها نیستید. در یک نظرسنجی مشخص شد که بیشتر شرکت کنندگان، هر دو هفته یک بار این کار را انجام می دهند. بسیاری نیز سه یا حتی چهار هفته بین این شستشوی حیاتی فاصله می اندازند. تعداد توصیه شده اما هفته ای یک بار است.

هر چند وقت یک بار باید ملحفه هایمان را بشوییم؟

هر چند وقت یک بار باید ملحفه هایمان را بشوییم؟اختصاصی «تابناک باتو»؛ تنها چیزی که به هنگام استراحت و خواب می تواند بهترین گزینه ی ما باشد، چیزی جز یک رختخواب گرم، بزرگ، دنج و البته پاکیزه نیست. فراموش کردن شستن ملحفه ها اصلا کار سختی نیست اما به هیچ عنوان اجازه ندهید این از ذهنتان هم گذر کند؛ این را ما نمی گوییم که یک میکروبیولوژیست متخصص می گوید.

شستن روتختی ها و روبالشتی ها همیشه مایه ی عذاب است؛ اما این حقیقتی است که باید این کار بیشتر در اولویت روزانه ما باشد.

بنا بر این گزارش، میکروبیولوژیست دانشگاه نیویورک توصیه می کند، برای جلوگیری از تبدیل رختخوابتان به باغچه ای از باکتری و قارچ، هفته ای یک بار ملحفه ها را بشویید. شاید سنگین به نظر برسد اما در نظر داشته باشید که محل خواب شما یک خانه ی مجانی و بدون رهن و اجاره برای قارچ ها و باکتری های موجود در عرق، آب دهان و دیگر مایعات بدن شماست. بدن ما سالانه ۲۶ گالون عرق هنگام خواب پس می دهد که این میزان می تواند تمدنی از قارچ و انگل مابین ملحفه هایتان به وجود بیاورد. بالشت شما به تنهایی میتواند میزبان ۱۶ انگل متفاوت باشد.

هر چند وقت یک بار باید ملحفه هایمان را بشوییم؟

اگر شستن هفتگی ملحفه ها لرزه بر اندامتان می اندازد، باید بگوییم که شما تنها نیستید. در یک نظرسنجی مشخص شد که بیشتر شرکت کنندگان، هر دو هفته یک بار این کار را انجام می دهند. بسیاری نیز سه یا حتی چهار هفته بین این شستشوی حیاتی فاصله می اندازند. تعداد توصیه شده اما هفته ای یک بار است. البته وقتی که روتختی هایتان را می شویید توجه داشته باشید که باید از آب داغ استفاده کنید، یعنی از دمایی بین ۵۴ تا ۶۶ درجه ی سانتیگراد و پس از آن جلوی آفتاب بیندازید تا تمامی جرم ها را نابود کند.

ناگفته نماند آنچه ممکن است در رختخواب شما سکنی گزینند، در عرض یک هفته به صورت چرک نمایان می شوند؛ بنابراین، نشستن ملحفه ها و کثیف شدن آنها، سلامت شما را نشانه خواهد رفت.

هر چند وقت یک بار باید ملحفه هایمان را بشوییم؟

آیا تاکنون برای شما اتفاق افتاده که از یک خواب خوب شبانه برخاسته اید و در آینه خراشی کوچک روی گردنتان مشاهده کرده باشید؟ در این صورت می توانید کاملا انگشت اتهام را به سمت ملحفه های کثیف نشانه بروید. آلرژی زاهایی که روی بالشت شما زندگی می کنند، دقیقا جایی قرار دارند که دهان و بینی شما در آنجا قرار می گیرد؛ چه آلرژی داشته باشید یا نه، فرقی نمی کند؛ حتی ممکن است این آلودگی ها و باکتری ها، باعث آبریزش و گرفتگی بینی و سرفه و گلودرد شوند.
پس به حرف فیلیپ تیرنو، میکروبیولوژیست گوش کنید و در اسرع وقت ملحفه هایتان را برای شستن از رختخوابتان جدا کنید.

ترجمه: سجاد جوهردلوری

منبع:Cnet.com

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
3
3
ایرانی ها هر نسل یکبار
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
2
0
اینکه میگوید ایر انی ها هر نسل یکبار فکر کرده همه خودش هستند. به اصطلاح قیاس به نفس کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار