دریافت ۱۵۰ میلیون تومان برای تحویل جعبه سیاه صحت دارد؟
کد خبر: ۱۰۲۵۳۳
تاریخ انتشار: 2018 March 07    -    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

پس از سانحه هواپیمای متعلق به شرکت آسمان در کوه‌های دنا، موضوع کشف جعبه سیاه، برای مشخص شدن دلیل اصلی سانحه مورد توجه ویژه مسئولان و تیم‌های بررسی و نجات قرار گرفت.

چند روز قبل با تلاش یک تیم کوهنوردی دو جعبه سیاه متعلق به هواپیمای ATR ۷۰ آسمان کشف و تحویل مقامات مسئول شد.

اما این موضوع بدون حاشیه نبود و برخی رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی شایعه‌ای را مبنی بر «دریافت ۱۵۰ میلیون تومان برای تحویل جعبه سیاه» مطرح کردند که واکنش مسئول تیم کوهنوردی کشف کننده جعبه را به دنبال داشت.

هیچ پولی برای کشف جعبه سیاه هواپیما تقاضا نکردیم

متن کامل بیانیه فرهاد گلبرگ مدیر عامل سازمان غیر دولتی جستجو و نجات ارتفاعات ایران، که سابقه فتح هیمالیا و صعود به قلل مرتفع جهان را در کارنامه دارد، به شرح زیر است:

اینجانب به‌عنوان مسئول مستقیم عملیات جستجو اجساد و قطعات هواپیمای سانحه دیده آسمان در کوه دنا که با حکم معاون وزیر و رئیس‌جمهور محترم سازمان مدیریت بحران کشور به منطقه اعزام شدیم، بدین‌وسیله ادعا مطروحه در بعضی از سایت‌ها و شبکه‌های مجازی تحت عنوان تحویل جعبه‌های سیاه هواپیما (cvr – fdr) به‌شرط دریافت وجه را تکذیب می‌کنم و موید این مطلب تحویل جعبه‌ها بدون هیچ شرطی به مسئولین محترم ازجمله دادستان – فرماندار – نمایندگان سازمان هواپیمایی، نیرو‌های امنیتی و انتظامی است که صورتجلسه آن موجود است.

علت تاخیر چند ساعته در ارسال جعبه‌ها از ارتفاعات، به دلیل فرا رسیدن ساعت پایانی روز بود که با صلاح‌دید مدیریتی اینجانب و با موافقت معاون استاندار انجام شده است.

از این فرصت استفاده کرده و از همه کوهنوردان ایثارگر و دلسوز که ما را در این امر یاری‌دادند و بدون هیچ چشم‌داشتی در کوتاه‌ترین زمان این خدمت عظیم را به سرانجام رساندند، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

بی تردید کسانی که به هر نحوه مانع خدمت‌رسانی و اتمام کار شدن نیز در پیشگاه عدل الهی پاسخگو خواهند بود.

العالم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار