قاتل زنجیره‌ای زنان روس به حبس ابد محکوم شد
کد خبر: ۱۰۲۵۲۸
تاریخ انتشار: 2018 March 06    -    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵

مامور سابق پلیس روسیه که به کشتن 19 زن روس متهم شده بود، پس از یک سال با اعتراف به قتل های خود، به حبس ابد محکوم شد.

دادگاه استان نووسیبیرسک (در منطقه سیبری روسیه) روز سه شنبه یوگنی چوپلینسکی 52 ساله را به اتهام قتل 19 زن و نیز یک فقره سرقت به حبس ابد با تدابیر امنیتی شدید محکوم کرد.

چوپلینسکی که به «نووسیبیرسکی مانیاک» (قاتل زنجیره ای نووسیبیرسک) معروف شده بود، متهم به قتل 19 زن شده و این قتل ها از پاییز سال 1998 تا تابستان 2005 صورت گرفته بود.

چوپلینسکی اتهام ارتکاب به قتل ها را پذیرفته و در بازسازی صحنه های ارتکاب به جرم، نحوه کشتن 19 زن را توضیح داده است.

این قاتل زنجیره ای که اجساد را پس از سربریدن و تکه تکه کردن بعضا علامت گذاری می کرد، خود را عامل پاکسازی خوانده و گفته بود که جهان را از وجود زنان هرزه و سبک سر پاک کرده است.

وی پس از آشنا شدن با قربانیان که معمولا دختران 18 تا 31 ساله بودند، به آنها پیشنهاد دوستی می داد و سپس جانشان را می گرفت و قطعه های جسد را در نقاط مختلف شهر رها می کرد.

جسد یکی از قربانیان که در رودخانه غرق شده، تاکنون کشف نشده است.

ماموران پلیس و دادستانی چند سال به دنبال قاتل زنجیره ای زنان روسیه بودند و در این مدت بیش از پنج هزار مرد مورد تحقیق قرار گرفته و هشت هزار نفر هم بازجویی شده بودند تا اینکه سرانجام در سال 2016 با آزمایش دی.ان.ای، چوپلینسکی به دام افتاد و بهار 2016 دستگیر شد.

در گزارش روانپزشکی در مورد چوپلینسکی گفته شده است که وی بیمار روانی نیست اما نشانه هایی از سادیسم در وی دیده می شود.

مجازات مرگ در روسیه پس از فروپاشی شوروی با پیروی از قوانین اروپا منع شده است و حبس ابد در این کشور شدیدترین مجازات محسوب می شود.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار