راز جسد سوخته در هاله‌ای از ابهام
کد خبر: ۱۰۲۴۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 06    -    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

به پرونده جسد سوخته راننده کامیون که پنج سال قبل پیدا شده ‌بود، در حالی رسیدگی می‌شود که هنوز ردی از عامل یا عاملان قتل او پیدا نشده ‌است.

پنج سال قبل مأموران شهرداری تهران به پلیس خبر دادند جسد سوخته مرد میانسالی را در میان زباله‌های انباشته‌شده شهر پیدا کرده‌اند. به دستور بازپرس، جسد به پزشکی‌قانونی انتقال یافت و تحقیقات برای پیداکردن عاملان قتل و مشخص‌شدن هویت این فرد آغاز شد. یک روز بعد از پیداشدن جسد مردی به پلیس مراجعه کرد و گفت پسرش گم شده ‌است. او گفت: کیوان، پسرم، راننده کامیون بود و کار می‌کرد. او همسر و دو فرزند دارد و زندگی خوبی داشت و مشکلی هم نداشت. او از دیروز گم شده و به خانه برنگشته ‌است.

مأموران مشخصات کیوان و ماشین او را از پدرش گرفتند و تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند. آنها متوجه شدند کامیون کیوان در خیابانی رها شده و چیزی هم از داخل آن به سرقت نرفته ‌است؛ ضمن اینکه متوجه شدند جسدی که روز قبل از اعلام مفقودی کیوان پیدا شده ‌بود، احتمالا جسد کیوان است. خانواده این مرد برای شناسایی جسد به پزشکی‌قانونی دعوت شدند و فرزندانش تأیید کردند جسد پیدا‌شده متعلق به پدرشان است.

با توجه به اینکه مشخص شد کیوان به قتل رسیده و عامل یا عاملان جنایت برای پنهان‌کردن راز قتل جسد را به آتش کشیده‌اند، پلیس از خانواده کیوان بازجویی کرد و از آنها خواست تا اگر به کسی مشکوک هستند، معرفی کنند. آنها گفتند کیوان دشمنی نداشت. پدر کیوان گفت: پسرم خیلی سالم زندگی می‌کرد. نه اعتیاد داشت و نه با کسی مشکلی اخلاقی یا اختلاف مالی داشت. با زن و بچه‌‌هایش هم خیلی راحت زندگی می‌کرد و مشکلی با هم نداشتند. تا‌جایی‌که من می‌دانم، او با کسی مشکلی نداشت و نمی‌دانم چه اتفاقی برای او افتاده ‌است.

پلیس پس از گفته‌های این مرد تحقیقات گسترده‌ای را درباره زندگی خصوصی مقتول آغاز کرد تا شاید سرنخی پیدا کند؛ چراکه مسلما او قربانی یک سرقت نشده و احتمالا انگیزه عامل قتل انتقام‌گیری شخصی بوده ‌است. بااین‌حال تحقیقات مأموران به جایی نرسید و هیچ سرنخی که نشان دهد عامل قتل چه کسی بوده، به دست نیامد. ضمن اینکه تحقیق از دوستان کیوان هم نشان داد او مردی ساده بوده که هیچ‌وقت با کسی هم اختلافی نداشته است. با توجه به اینکه هیچ سرنخی از سوی پلیس پیدا نشد؛ بنابراین پرونده در میان پرونده‌های راکد ماند. تا اینکه مدتی قبل اولیای‌دم با مراجعه به دادسرای جنایی خواستار مشخص‌شدن وضعیت پرونده شدند و اعلام کردند درصورتی‌که پلیس نمی‌تواند عامل جنایت را پیدا کند، خواستار دریافت دیه از بیت‌المال هستند.

به‌این‌ترتیب درخواست اولیای‌دم با موافقت بازپرس و نامه دادستان برای بررسی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده‌ شد. روز گذشته جلسه رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه متن کیفرخواست و درخواست اولیای‌دم خوانده شد و سپس فرزندان مقتول به‌عنوان اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و خواسته خود را مطرح کردند. دختر مقتول گفت: پنج سال از کشته‌شدن پدرمان می‌گذرد و در این مدت هم تحقیقات زیادی از ما کرده‌اند؛ اما نتوانستند عامل قتل پدرمان ر ا پیدا کنند. با مرگ پدرمان زندگی ما به هم ریخت و همه‌چیز خراب شد. من و برادرم خیلی کوچک بودیم که این اتفاق افتاد. پدرمان مرد خوبی بود و باز هم می‌گویم که ما به هیچ‌کسی شک نداریم و نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده ‌است.

دختر جوان از روز پیداشدن جسد پدرش گفت و درحالی‌که گریه می‌کرد، ادامه داد: پدرم را به طرز دلخراشی کشتند و آتش زدند. من هیچ‌وقت صحنه دیدن جسد پدرم را فراموش نمی‌کنم و خیلی ناراحتم. اگر قاتلش پیدا شود، قطعا گذشت نمی‌کنم و خواستار مجازات او هستم؛ اما حالا که پیدا نشده، درخواست دیه از بیت‌المال دارم تا بتوانیم زندگی‌مان را بهتر اداره کنیم؛ اما خواسته ما به‌عنوان اولیای‌دم این است که پرونده باز بماند و پلیس قاتل او را پیدا کند و تحقیقاتش را ادامه دهد.

با پایان جلسه رسیدگی هیئت قضات برای بررسی این درخواست و وضعیت پرونده وارد شور شدند.

روزنامه شرق

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
احتمال دارد مقتول را كسي يا كساني با شخص ديگري اشتباه گرفته باشند. شايد شاهد ماجرايي بوده كه براي عدم افشا شدنش او را كشته اند. شايد هم واقعا دشمني وجود دارد در گذشته هاي دور يا دوران كودكي يا نوجواني! خود بخود كه به قتل نرسيده است. شايد فرد معتادي در دور و بر آنهاست كه در اثر مصرف كراك يا شيشه دچار توهم از نوع بدبيني است! و خيلي دلايل ديگر هم مي تواند داشته باشد..........! شايد بدهكار بوده و يا كسي به دلايل عاطفي از او كينه داشته است!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
0
0
خدایا کارگاه گجتها را برای ما نگه دار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار