خبر مهم از برگزاری نمایشگاه بهاره در پایتخت
کد خبر: ۱۰۲۱۴۱
تاریخ انتشار: 2018 March 03    -    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

: به نقل از رئیس اتاق اصناف ایران گزارش داد: پنج نمایشگاه بهاره به مدت 10 روز در محل نمایشگاه های مصلای تهران، پارک ارم، بوستان ولایت، حکیمیه تهرانپارس و خاوران مایحتاج شب عید شهروندان تهرانی را عرضه می کنند.

«علی فاضلی» افزود: نمایشگاه های مصلای تهران، پارک ارم، بوستان ولایت، حکیمیه تهرانپارس آغاز بکار کرده است و نمایشگاه خاوران نیز فردا (12 اسفند) افتتاح خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران که ریاست اتاق اصناف تهران را نیز بر عهده دارد، در مورد برگزاری نمایشگاه های بهاره در پایتخت گفت: برگزاری این نمایشگاه ها از چهارشنبه (نهم اسفندماه) در تهران آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ها کالاهایی مانند پوشاک، کیف، کفش و خشکبار با تخفیف های حداقل 15 تا 20درصدی عرضه می شود.

فاضلی گفت: برای کنترل و هدایت بازار شب عید بطور همزمان چند اقدام در دستور کار قرار گرفته است که از آن جمله می توان به برگزاری نمایشگاه های بهاره، فروش های فوق العاده و حراجی ها و همچنین تشدید بازرسی ها اشاره کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه نمایشگاه های بهاره فقط در کلانشهرها و مراکز استان ها برگزار خواهد شد، گفت: در شهرهای کوچک، برگزاری چنین نمایشگاه هایی را نفی نکرده ایم اما تشخیص ضرورت برگزاری آن را به اتاق های اصناف آن شهرها واگذار شده است.

وی تصریح کرد: قید اصلی برگزاری نمایشگاه های بهاره، عرضه کالاهای تولید داخل است؛ به عبارتی دیگر، از عرضه کالاهای خارجی در نمایشگاه های بهاره جلوگیری خواهد شد و اتحادیه ها موظف به در نظر گرفتن این اصل هستند.

تامین 5.5 تا 6 درصدی نیاز شب عید مردم از نمایشگاه ها

فاضلی در پاسخ به این پرسش که «شما در گذشته مخالف برگزاری چنین نمایشگاه هایی بودید، چرا اکنون متولی برگزاری این نمایشگاه ها شده اید؟» گفت: الان هم مخالف هستیم؛ ما به طور جدی مخالف این نمایشگاه ها هستیم، زیرا که محل برگزاری نمایشگاه های ما زیرساخت های لازم برای برگزاری چنین نمایشگاه هایی را ندارد.

وی افزود: در مقابل، مردم خواهان برگزاری این نمایشگاه ها هستند و دولت هم خواستار برآورده شدن خواسته مردم است؛ به همین سبب ما امسال هم تمکین کردیم که در کلانشهرها و مراکز استان ها این نمایشگاه ها برگزار شود.

رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه «آیا برگزاری چنین نمایشگاه هایی موجب متضرر شدن واحدهای صنفی نمی شود؟» گفت: بر اساس آمارها، کل خرید مردم از نمایشگاه ها حدود 5.5 تا 6درصد مجموع خرید عید آنهاست.

وی در این خصوص افزود: میانگین حضور مردم تهران در نمایشگاه ها به عنوان کلانشهری که بیشترین خرید در آن انجام می شود، روزانه 55 تا 60 هزار نفر است؛ اما باید توجه داشت که همه این افراد کل نیاز عید خود را از نمایشگاه ها تامین نمی کنند.

فاضلی اظهار کرد: از طرفی دیگر، مدت زمان این نمایشگاه ها 10 روز است؛ بنابراین، برگزاری چنین نمایشگاه ها آسیبی به واحدهای صنفی نمی رساند؛ حتی شاید بتوان گفت این نمایشگاه ها تنظیم کننده بازار هستند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار