افزایش قیمت خودرو با وجود رکود بازار +قیمت
کد خبر: ۱۰۲۰۴۹
تاریخ انتشار: 2018 March 02    -    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در خصوص بازار خودرو در آستانه عید گفت::به طور معمول در آستانه عید خرید و فروش خودرو روند صعودی دارد و به اصطلاح بازار داغ می‌شود، اما امسال بازار راکد است بخصوص در ۲۰ روز اخیر خرید وفروش چندانی نسبت به سال‌های گذشته انجام نمی‌شود، اما افرادی که مجبور به خرید هستند اقدام می‌کنند.

وی در خصوص افزایش قیمت برخی خودرو‌های داخلی بیان کرد: خودرو‌های داخلی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۸ میلیون تومان افزایش قیمت داشته اند برای مثال قیمت کارخانه ۲۰۷ اتوماتیک ۴۹ میلیون تومان است، اما در بازار ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد یعنی بیش از ۷ میلیون افزایش قیمت؛ یا ساندرو استپ وی ۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده، اما اکنون ۵۷ میلیون تومان فروخته می‌شود و تقریبا اغلب خودرو‌های موجود در بازار افزایش قیمت داشته اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به دو نرخی بودن بازار خودرو مطرح کرد: علت این افزایش قیمت کمبود عرضه است و بازار خودرو به نوعی در دست خودروسازان است و اگر روزی خودرو به بازار عرضه نشود بدلیل روند صعودی تقاضا قیمت‌ها به طور طبیعی افزایش می‌یابد. تا وقتی که خودروسازان حاشیه بازار را جمع نکنند نباید توقع داشت که بازار دو نرخی نباشد.

موتمنی در خصوص بازار خودرو‌های خارجی تصریح کرد: خودرو‌های وارداتی با کاهش قیمت مواجه بودند و با وجود باز شدن سامانه ثبت سفارش، خودرویی به بازار اضافه نشده، اما قیمت‌ها هم کمتر شده به طور مثال سانتافه با قیمت ۳۵۵ میلیون به فروش می‌رسید که الان با قیمت ۲۹۵ میلیون تومان فروخته می‌شود و یا سوناتا حدود ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار