جنایتی که راز آن سر به‌ مُهر ماند
کد خبر: ۱۰۱۹۷۲
تاریخ انتشار: 2018 March 01    -    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

پرونده قتل پسر جوان که پلیس احتمال داده، در پی عشق ممنوعه جانش را از دست داده‌ باشد در حالی رسیدگی شد که هنوز ردی از عامل قتل او پیدا نشده‌ است.

٢١ بهمن سال ٨٧ شهروندی با مأموران پلیس تماس گرفت و گفت جسد یکی از همسایه‌ها در راه‌پله ساختمان رها شده‌ است. زمانی که مأموران به محل رسیدند متوجه شدند این جسد متعلق به جوانی به نام کوروش است که از چند سال پیش در آن خانه زندگی می‌کرده و مجرد هم بوده ‌است. با توجه به مشخص‌شدن هویت این جوان، مأموران با پدر و مادر او تماس گرفتند تا علاوه بر شناسایی جسد درباره زندگی شخصی پسرشان هم صحبت کنند.

زن و مرد میان‌سال گفتند از زندگی شخصی کوروش خبر چندانی نداشتند و او با برادرش زندگی می‌کرد. پدر این جوان گفت: چند سال قبر پسر بزرگم، کامبیز، به تهران آمد و در بازار تهران مشغول به کار شد. او زندگی موفقی داشت و با توجه به اینکه شغل خوبی هم پیدا کرده‌ بود، ما سعی کردیم کوروش را هم قانع کنیم پیش برادرش برود، چون در شهر خودمان کار نبود. کوروش قبول کرد و برادرش هم در بازار برای او کار پیدا کرد و آنها با هم زندگی می‌کردند. هر بار هم که کوروش به خانه می‌آمد می‌گفت از زندگی‌اش کاملا راضی است.

در ادامه تحقیقات، مأموران برادر مقتول را مورد بازجویی قرار دادند. او به پلیس گفت: کوروش پسر بسیار ساده و مهربانی بود، اصلا هم اهل دعوا و درگیری نبود، من نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده ‌است. گفته‌های این جوان در حالی بود که مأموران از طریق گزارش پزشکی قانونی متوجه شدند کوروش قربانی یک انتقام‌گیری خونین شده‌ است، چراکه ضارب او را با چاقو زده و چندین ضربه هم بر بدنش وارد کرده بود. ضمن اینکه ضارب این جوان را در پاگرد خانه‌اش به قتل رسانده ‌بود. بنابراین وضعیت جسد نشان می‌داد فردی با کینه‌ای قبلی دست به این کار زده و منتظر کوروش شده تا او به خانه بیاید و بعد او را در راه‌پله غافلگیر کرده و به قتل رسانده‌ است.

وقتی این مسئله مشخص شد، برادر مقتول رازی را برای مأموران فاش کرد؛ او گفت: مدتی بود که زن و مرد جوانی به همسایگی ما آمده‌ بودند. زن افغانستانی و زیبا بود، ضمن اینکه همیشه بی‌حجاب بود و با وضعیتی نامناسب مرتب پشت پنجره خانه می‌ایستاد. پنجره خانه ما هم مشرف به خانه آن زن بود. با اینکه زن جوان این موضوع را می‌دانست، اما در زمان‌هایی که کوروش به خانه می‌آمد این زن بلافاصله پشت پنجره حاضر می‌شد و در چندباری که من به این موضوع توجه کردم، فهمیدم کوروش هم به او نگاه می‌کند. مرد جوان گفت: به برادرم گفتم دیگر پشت پنجره نرود و گفتم مراقب باشد اسیر زنی که چنین وضعیتی دارد و متأهل هم هست نشود. بااین‌حال، متوجه می‌شدم گاهی کوروش پشت پنجره می‌رفت. با توجه به گفته‌های برادر مقتول و بیان رابطه‌اش با زن جوان، مأموران حدس زدند احتمالا شوهر زن افغانستانی در قتل نقش داشته ‌باشد، زمانی که مأموران برای بازداشت او اقدام کردند متوجه شدند زن افغانستانی و شوهرش از همان روزی که کوروش به قتل رسیده، به‌طور ناگهانی خانه استیجاری را ترک کرده‌اند.

تحقیقات پلیس برای پیداکردن این زوج به نتیجه نرسید و مأموران متوجه شدند آنها ایران را به مقصد افغانستان ترک کرده و شبانه از مرز خارج شده‌اند. با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده، پرونده قتل کوروش میان پرونده‌های راکد قرار گرفت تا اینکه مدتی قبل پدرش با توجه به دستگیرنشدن عامل قتل درخواست صدور حکم دیه از بیت‌المال کرد. روز گذشته جلسه رسیدگی به این خواسته در شعبه چهار دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و پدر و مادر کوروش از دادگاه درخواست دیه کردند. با پایان جلسه رسیدگی هیئت قضات برای تصمیم‌گیری دراین‌باره وارد شور شدند.

روزنامه شرق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار