بلیت اتوبوس گران نمی‌شود
کد خبر: ۱۰۱۸۵۳
تاریخ انتشار: 2018 February 27    -    ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: متأسفانه روز به روز شاهد سردتر شدن استقبال مردم از حمل و نقل عمومی جاده ای و افزایش تردد با خودروهای شخصی در جاده ها هستیم.

داوود کشاورزیان با اشاره به هماهنگی به وجود آمده میان دستگاه های خدماتی و امدادی در راستای مدیریت برنامه سفرهای نوروزی اظهار داشت: این طرح از ۲۴ اسفندماه آغاز خواهد شد و تا ۱۷ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت؛ ضمن اینکه تعطیلات امسال توزیع بهتری نسبت به سال گذشته دارد.

وی ادامه داد: در راستای هوشمندسازی جاده ها، دوربین ثبت تخلفات سرعت نصب می شود که در قالب قرارداری سه ساله، انجام خواهد شد؛ بر این اساس، در این طرح ۱۹۰۰ دستگاه دوربین جدید در جاده ها نصب می شود که با احتساب دوربین‌های موجود، تعداد دوربین های ثبت رفتارهای پرخطر رانندگان، به ۲۲۰۰ دستگاه خواهد رسید.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، افزود: نصب ۶۵ دستگاه توزین خودروهای باری سنگین در حال حرکت را در کنار افزایش دوربین‌های ثبت سرعت رانندگان برای کنترل بار ترافیک جاده‌ها در دستور کار داریم که از تردد بارهای غیرمجاز که لطمات فراوانی به سطح راه ها و ابینه فنی راه ها وارد می کنند، جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه تقریبا همه ظرفیت ناوگان مسافری در ایام نوروز به خدمت گرفته می‌شود، گفت: بر اساس آمار، در حدود ۱۵ هزار اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی کشور داریم، ولی به دلیل حجم بالای خودروهای شخصی روز به روز شاهد کاهش استفاده مردم از حمل و نقل عمومی هستیم که این موضوع چندان مطلوب نیست و ما باید مردم را تشویق کنیم که حداقل در سفرهای کاری از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی از ۱۷ بهمن ماه به روش های حضوری و اینترنتی آغاز شده و مردم می توانند برای تهیه بلیت هم به سایت های مجاز مراجعه کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: امسال افزایش قیمت بلیت اتوبوس نداشتیم که جای خوشحالی ندارد؛ چراکه نشان می دهد استقبال مردم از حمل و نقل عمومی پایین است و امکان افزایش قیمت وجود ندارد. آخرین افزایش قیمتی که داشتیم مربوط به شهریورماه سال ۹۵ بود؛ در حالی که طی این مدت ۱۸ تا ۲۰ درصد تورم داشتیم.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار