کمک غذایی در ازای آزار جنسی زنان سوری
کد خبر: ۱۰۱۸۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 27    -    ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸

مردانی که کمک‌های سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های خیریه را در سوریه پخش می‌کنند، زنان سوریه را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند.

امدادرسانان گفته‌اند این مردان در ازای دادن غذا و سایر کمک‌ها به زنان از آن‌ها درخواست‌های جنسی کرده‌اند.

سه سال پیش در این زمینه هشدار‌هایی داده شد، اما یک گزارش جدید نشان می‌دهد که موارد سوء استفاده جنسی از زنان سوری در جنوب این کشور همچنان ادامه دارد.

نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های خیریه گفته‌اند چنین مواردی را تحمل نمی‌کنند و نسبت به آن گذشتی نشان نمی‌دهند. آن‌ها گفته‌اند از موارد سوءاستفاده از زنان سوریه توسط سازمان‌های شریک آن‌ها در منطقه اطلاعی ندارند.

امدادرسانان به بی‌بی‌سی گفته‌اند موارد سوءاستفاده به حدی زیاد است که شماری از زنان سوری از رفتن به مراکز توزیع کمک خودداری می‌کنند. آن‌ها می‌گویند دلیل این امتناع، وجود این برداشت است که آن‌ها برای دریافت کمک، "خدمات جنسی" ارائه کرده‌اند.

یک امدادرسان مدعی شده است شماری از نهاد‌های امدادرسان "چشمان خود را روی این سوءاستفاده‌های جنسی بسته‌اند. " او گفته است دلیل این کار استفاده از طرف سوم و مقامات محلی برای توزیع کمک در جا‌هایی است که دسترسی به آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

دسترسی نهاد‌های بین‌المللی به مناطقی در سوریه بسیار دشوار و حتی امکان‌ناپذیر است و در صورتی که بازیگران محلی از پخش کمک خودداری کنند، بحران انسانی تشدید خواهد شد.

سال پیش صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در مورد خشونت‌های متکی بر جنسیت در منطقه تحقیق کرد. نتایج این تحقیق نشان داد که ارائه کمک‌های انساندوستانه در چندین منطقه سوریه در مقابل درخواست‌های جنسی صورت گرفته است.

موارد سوءاستفاده جنسی از زنان سوریه برای اولین بار در مارس ۲۰۱۵ در اردوگاه آوارگان سوری‌ها در اردن مطرح شد.

دانیلا اسپنسر، یک امدادرسان ادعا‌هایی را در این باره از زبان گروهی از زنان سوری شنید.

شماری از این زنان خود چنین تجربه‌هایی را داشتند و برخی نیز آن را شنیده بودند.

در ژوئن سال ۲۰۱۵ کمیته بین‌المللی نجات از ۱۹۰ زن و دختر در قنیطره و درعا تحقیق کرد. ۴۰ درصد گفته بودند خشونت‌های جنسی هنگام دسترسی آن‌ها به خدمات از جمله کمک‌های انساندوستانه روی داده است.

این تحقیق در اختیار سازمان ملل متحد و سایر نهاد‌های خیریه قرار گرفت که به تبع آن شماری از این نهادها، تغییراتی در سیستم خود به وجود آوردند.

عصرایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
1
0
بن علی رییس جمهور تونس واقعا آدم شریفی بود که وقتی دید مردمش نمیخوانش خودش رفت. اما اسد با اسرار به ماندن به هر قیمتی، ملت خودش رو به نابودی داد، کشورش رو ویران و خود رو بی ارزش کرد.
اگر در همان زمان شروع اعتراضات به جای کشتن معترضان, با آنها گفتگو میکرد، به خواسته هایشان گوش میداد و آنها را براورده میکرد هیچ وقت کارش به اینجا نمیرسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار