موج سرمای بی‌سابقه اروپا را فلج کرد +عکس
کد خبر: ۱۰۱۸۲۰
تاریخ انتشار: 2018 February 27    -    ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶

سازمان هواشناسی انگلیس، پیش بینی کرده است دمای هوا در شب‌های آتی در برخی از مناطق این کشور به ۱۵- درجه سانتیگراد برسد. همچنین این کشور شاهد بارش برف و باران شدید در این روز‌ها خواهد بود.

روز گذشته، طوفان «اِما» از سیبری به سمت غرب آمده و رگبار‌های زمستانی را با خود به جنوب انگلیس و سراسر اروپا آورده است.

همچنین این دمای هوای زیر صفر درجه به انجماد سطحی آب‌ها در مناطقی از انگلیس منجر شد. در پی هشدار‌های کارشناسان مبنی بر بارش شدید برف در روز‌های آینده، سرویس رسانی قطار‌ها در انگلیس محدود شده است.

هشدار‌های بارشی به میدلند، اسکاتلند و ولز نیز رسیده است. طبق گفته کارشناسان هواشناسی دولتی، از سال ۱۹۹۱ تا کنون این سردترین آب و هوایی است که انگلیس تجربه کرده است.

به گزارش اکسپرس، در حال حاضر انگلیس در حالت آماده باش در برابر حوادث ترافیکی، اختلال در سیستم‌های نیرورسانی، اختلال در آنتن‌دهی تلفن‌های همراه و دیگر خدمات عمومی است چرا که با توجه به شرایط وخیم آب و هوایی اختلال در سیستم‌های حمل و نقل و بروز مشکلات ترافیکی پیش‌بینی می‌شود.

بیش از ۷۰ پرواز به علت شرایط آب و هوایی دچار اختلال شدند و مسافران پرواز جزایر قناری پس از لغو پروازشان به مقصد انگلیس در فرودگاه سرگردان ماندند.

همچنین این موج از سرما باعث شده که رم بعد از شش سال اولین بارش برف خود را تجربه کند که منجر به تعطیلی مدارس و اختلال در سفر‌ها و مرگ هفت تن در این شهر شد.

در لهستان نیز دو نفر جان خود را از دست داده‌اند که آمار تلفات زمستانی را از ماه نوامبر به ۴۸ نفر افزایش داده است. همچنین دمای هوای لیتوانی که در روز‌های اخیر به ۲۴- درجه سانتیگراد رسیده است، مرگ سه نفر را در پی داشته است.

در فرانسه نیز دمای هوا به ۱۰- درجه رسیده و البته پیش بینی می‌شود این دما به ۱۸- درجه کاهش یابد که تا کنون منجر به مرگ دو بی خانمان در خیابان‌های شهر‌های والنس و پاریس شده است.

در ایتالیا مدارس تعطیل و ایستگاه‌های قطار تبدیل به پناهگاه‌های اضطراری برای اسکان موقت بی‌خانمان‌ها شده‌اند. در بلژیک نیز در صورتیکه افراد بی‌خانمان از رفتن به پناهگاه‌ها خودداری کنند بازداشت شده و اجبارا به این مکان‌ها منتقل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این موج از سرما تمامی کشور‌های اروپا از جمله روسیه، هلند، کرواسی، آلمان، اسلوونی، سوئد، اتریش، بلغارستان، اسپانیا و ... را دچار مشکلات فراوانی مانند اختلال در پرواز‌ها و سفر‌های ریلی و نیز پناه دادن به افراد بی‌خانمان کرده است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار