ثبت‌نام داوطلبان در سامانه انتخاب مدیران مدارس
کد خبر: ۱۰۱۸۱۹
تاریخ انتشار: 2018 February 27    -    ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
مدیرکل متوسطه اول و مسئول فرایند انتخاب و انتصاب مدیران گفت: ثبت‌نام داوطلبان مدیریت مدارس در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران از ۱۲ اسفندماه آغاز می‌شود.
 
عظیم محبی مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش و مسئول فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس گفت: مدرسه کانون تعلیم و تربیت است؛ برای اینکه مدرسه بتواند وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد، نیازمند مدیران شایسته هستیم که صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای داشته باشند.

مدیرکل متوسطه اول در ادامه گفت: در سال‌های گذشته فرآیند انتخاب مدیران بوده است و در سال آینده به این فرایند نظم و سامان می‌دهیم و بر همین اساس آن را ارتقا خواهیم داد. این فرایند مورد اصلاح قرارگرفته است و دستورالعمل جدیدی تعریف و به استان‌ها ابلاغ‌شده است.

وی گفت: بر این اساس سامانه‌ای آماده‌شده است تا داوطلبان مدیریت مدارس در آن ثبت‌نام کنند. در این سامانه از تاریخ ۱۲ تا ۲۱ اسفندماه امکان ثبت‌نام وجود دارد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی entekhab.medu.ir ثبت‌نام نمایند.

وی گفت: داوطلبان پس از ثبت‌نام، در آزمونی که تاریخ آن اعلام خواهد شد، دانش آن‌ها درزمینه سند تحول، مدیریت مالی و اداری مدارس، تسلط به قوانین آموزش‌وپرورش و ... سنجیده خواهد شد. منابع این آزمون از طریق سامانه اعلام خواهد شد و این آزمون ۲۰۰ امتیاز دارد. در مرحله بعد، از افراد مصاحبه خواهد شد و در مصاحبه صلاحیت‌ها و توانایی‌ها موردسنجش و ارزیابی خواهد گرفت. مصاحبه ۴۰۰ امتیاز دارد و افرادی که حائز بیشترین امتیاز شوند، برای مدارسی که نیاز به مدیر ندارد انتخاب خواهند شد.

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص نحوه برگزاری آزمون، گفت: آزمون به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و اینکه به‌صورت هم‌زمان در کل کشور باشد با توجه به امکانات واحد‌های فن‌آوری در حال بررسی هستیم.

محبی با اشاره به اینکه این اقدام آغاز شایسته‌سالاری برای انتخاب مدیران مدارس است، افزود: فرصتی ایجادشده که بتوانیم استعداد‌های مدیریت را کشف کنیم و انتخاب مدیران شایسته‌تر کمک به ارتقا مدارس و بهبود فرایند‌های یاددهی و یادگیری در مدارس خواهد کرد.

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: این طرح در مراکز استان‌ها انجام می‌شود و ممکن است در سال اول با مشکلاتی مواجه شویم، اما این برنامه باید تبدیل به فرهنگ در انتخاب مدیران شود.

محبی افزود: با این طرح به دنبال شایسته گزینی هستیم و افرادی انتخاب خواهند شد که بیشترین امتیاز را کسب نمایند و در حال حاضر شرایط برای کاندیدا شدن برای تمام فرهنگیان مهیا شده است.

وی در خصوص فاکتور‌های انتخابات و احتمال انتخاب افرادی غیر از معلمان، گفت: اگر فردی از اداره کل شرایط داشته و داوطلب شود و امتیازات را کسب نمایند با این طرح منافاتی ندارد، اما داوطلبان مدیریت مدارس باید حداقل ۴ سال به بازنشستگی شان مانده باشد و مدرک لیسانس داشته باشند.

وی افزود: اطلاعات افرادی که در آزمون پذیرفته و در مصاحبه حداقل امتیاز را کسب می‌کنند در بانک اطلاعاتی ثبت و ذخیره می‌شود تا طی سال‌های آینده در صورت نیاز به مدیر بتوانیم از بین آن‌ها فرد مناسب را انتخاب کنیم.

میزان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار