سال ۹۷ چه کسانی یارانه خواهند گرفت؟
کد خبر: ۱۰۱۷۹۵
تاریخ انتشار: 2018 February 27    -    ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز (سه‌شنبه ۸ اسفند) در نشست خبری خود با اشاره به تصویب لایحه بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این لایحه، بودجه ۳۴۰ دستگاه را بر اساس قیمت تمام شده محاسبه کردیم.

وی با بیان اینکه بودجه استان‌ها را تقویت کردیم و بخش مهمی از اختیارات ملّی را به استان‌ها واگذار کردیم تصریح کرد: در بودجه ۹۷ ردیف‌های غیر شفاف را حذف کردیم و در این اصلاح ساختاری، اهداف مورد تأکید و اولویت‌های برنامه ششم را در تبصره ۴ مشخص کردیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: به دلیل ناکافی بودن منابع عمومی، با اجازه رهبری ۱۴۳۰۰ میلیارد تومان را برای اهداف اولویت دار اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه ما سیاست کاهش فقر مطلق همراه با اصلاح پرداخت یارانه‌ها را در بودجه منعکس کردیم خاطرنشان کرد:، اما مجلس با روش پرداخت یارانه‌های غیر نقدی و نقدی آنطور که دولت می‌خواست موافقت نکرد، در عین حال، دست دولت را باز گذاشت.

نوبخت تصریح کرد: سال آینده همه یارانه دریافت خواهند کرد به جز کسانی که محرز است که نیازمند دریافت یارانه نیستند.

وی با بیان اینکه برای اجرای ۱۲ برنامه اشتغال‌زایی و ایجاد حدود ۱ میلیون و ۳۳ هزار شغل مشکلی نخواهیم داشت خاطرنشان کرد: در طرح نوسازی ناوگان شهری و بار و مسافر، ۲۵ هزار شغل ایجاد کنیم.

نوبخت ادامه داد: در کنار آن می‌توانیم رفع آلودگی هوا و کاهش مصرف حامل‌های انرژی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: برای مشارکت طرح‌های نیمه تمام با بخش خصوصی ۱۲۶ هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده خواهیم داشت.

سخنگوی دولت، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به رشد اقتصادی را مستمر و شتابنده ارزیابی کرد و افزود: توانستیم رشد تورم را به ۸ و سه دهم برسانیم.

نوبخت با بیان اینکه جلوی رشد فزاینده گرانی را گرفتیم اظهار داشت: اعلام تورم ماهانه و اعلام اشتغال سه ماهه است.

سخنگوی دولت تعداد بیکاران کشور را ۳ میلیون و دویست هزار نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در پاییز ۹۶ نسبت به زمان مشابه سال قبل، ۹۷۱ هزار و ۶۸۰ نفر جویای کار بودند که از این تعداد ۹۵۷ هزار و ۷۵۱ نفر شغل پیدا کردند. ۱۳ هزار و ۹۲۸ نفر شغل پیدا نکردند و به بیکاران اضافه شدند.

وی افزود: نرخ بیکاری در پاییز امسال ۱۱/۹ و در پاییز سال گذشته ۱۲/۳ بوده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: امسال در ۹ ماه، ۸۳۶ هزار نفر به طور متوسط جویای کار بودند که از این تعداد ۸۱۸ هزار نفر شغل پیدا کردند و نرخ بیکاری متوسط ۱۲ ممیز ۱ درصد است.

وی با بیان اینکه بدون کسری نسبت به لایحه بودجه، تا پایان سال حقوق و دستمزد‌ها پرداخت می‌شود تصریح کرد: سعی می‌کنیم تا ۱۵ اسفند حقوق‌ها را پرداخت کنیم.

نوبخت ادامه داد: یارانه‌ها را در ۲۶ اسفند پرداخت می‌کنیم و یارانه مراکز بهزیستی هم پرداخت می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه در دولت یازدهم رییس جمهور به همه استان‌ها سفر کرد اظهار داشت: در اسفند ۹۲ و در جریان سفر به استان هرمزگان طرح‌هایی با ارزش ۳۲۶ میلیارد مصوب شد. ۱۲۰۰ میلیارد تومان به این طرح‌ها کمک خواهد شد که فردا آقای روحانی آن را اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت اختصاص دادیم اظهار داشت: این رقم، دو برابر سال قبل بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: قرار شد برای کمک به این طرح ۱۱۰ درصد کمک کنیم و تا پایان سال همه را پرداخت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ماه قبل ۲ هزار میلیارد بابت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها پرداخت کردیم.

نوبخت افزود: دولت دسترسی همگان به بهداشت و درمان را با قیمت نازل فراهم کرد

وی در مورد رویارویی ورزشکاران با تیم‌های رژیم صهیونیستی گفت: ما الان هم در رویارویی، با استکبار نابرابر هستیم و موفق هم بوده‌ایم. شاید نیاز باشد بازبینی مجددی روی سیاست‌ها انجام شود، اما در حال حاضر، سیاست جدیدی نداریم.

سخنگوی دولت اظهار داشت: اعتبارات مربوط به حق‌التدریسی‌های آموزش و پرورش را تا قبل از انتهای سال پرداخت می‌کنیم.

نوبخت ادامه داد: در سال آینده مثل امسال ۳۴۰۰ میلیارد برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفتیم و منظور کردیم در بازه ۵ ساله، همطرازی را انجام دهیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین موافق هستیم، اظهار داشت: اکنون هم دادستان هر مال نامشروعی را پیگیری کند.

وی ادامه داد: مطلع باشید همه ما در دولت اموال خود و خانواده را به قوه قضائیه اعلام کرده‌ایم و در دولت دوازدهم هم همین کار انجام شد. ما از این طرح استقبال می‌کنیم و همه باید این کار را انجام دهند. نیازی هم به سر و صدا نیست.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار