بارش برف و باران با ورود موج جدید بارشی
کد خبر: ۱۰۱۷۰۱
تاریخ انتشار: 2018 February 26    -    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق شرقی کشور ادامه داشته که به‌تدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود.

تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه به صورت بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق شرقی کشور ادامه داشته که به‌تدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود.

امروز موج دیگری از غرب وارد کشور شدن و موجب بارش برف و باران در شمال غرب، غرب و از بعد از ظهر به‌تدریج در دامنه‌های البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر می‌شود.

روز سه شنبه فعالیت این سامانه علاوه بر نیمه غربی به‌تدریج برخی مناطق مرکز و شرق را فرا گرفته و سبب افزایش ابر، بارش باران و برف خواهد شد، همچنین شاخه جنوبی این موج در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و غرب کرمان سبب رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.

روز چهارشنبه اکثر مناطق کشور آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی خواهد داشت و در مناطق غرب و شمال غرب کشور بارش‌ها خفیف و پراکنده خواهد بود.

همچنین در روز دوشنبه افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد که در بخش‌هایی از استان گیلان با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد بود و مجددا از اواخر روز دوشنبه با شمالی شدن جریانات به‌تدریج کاهش نسبی دما و بارش باران در سواحل و بارش برف در مناطق مرتفع و سردسیر پیش‌بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار