آیا شوخی های ظریف مردانه با پسرم را شروع کنم؟!
کد خبر: ۱۰۱۶۱۸
تاریخ انتشار: 2018 February 26    -    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
... اما پدران برای این که بتوانند از عهده این مسئولیت به خوبی برآمده و زمینه بالندگی را برای فرزند خود فراهم کنند ضروری است با اصول و فنون لازم در این خصوص آشنا باشند. از مهمترین این اصول، نحوه تعامل با پسران به منظور انتقال آموزه های بلوغ و نوجوانی است.

آیا شوخی های ظریف مردانه با پسرم را شروع کنم؟!

آیا شوخی های ظریف مردانه با پسرم را شروع کنم؟! اختصاصی «تابناک باتو»؛ برای این که پسرم با من راحت باشد و بتواند حرف ها و سوالاتش در مورد بلوغ و مسائل نوجوانی را از من بپرسد، چند بار پیام ها و کلیپ های خنده دار و حاوی شوخی های ظریف مردانه را از طریق فضای مجازی برایش فرستادم. احساس می کردم که این کار کمک می کند تا او بیشتر با من احساس صمیمیت کند؛ اما چند روز پیش که به طور اتفاقی در گوشی او چند عکس و کلیپ نامتعارف دیدم، به شدت نگران شدم. حتی یکی از آنها را نیز برای من ارسال کرد!

واقعا نمی دانم الان باید چه کنم؛ این اظهارات یک پدر دلسوز است که دوست داشت به فرزندش در دوران بلوغ کمک کند، ولی راه مناسبی را انتخاب نکرد. بسیاری از صاحبنظران حوزه نوجوانی معتقدند که مسئولیت اصلی آموزش مسائل دوران بلوغ و نوجوانی به فرزندان پسر، بر عهده پدر است و سایر نهادهای تربیتی مانند مدرسه، به نوعی از طرف او اختیار داده می شوند تا گوشه ای از این آموزه ها را به نوجوانان منتقل کنند، ولی در نهایت مسئول واقعی در این امر پدران هستند.

آیا شوخی های ظریف مردانه با پسرم را شروع کنم؟!

اما پدران برای این که بتوانند از عهده این مسئولیت به خوبی برآمده و زمینه بالندگی را برای فرزند خود فراهم کنند ضروری است با اصول و فنون لازم در این خصوص آشنا باشند. از مهمترین این اصول، نحوه تعامل با پسران به منظور انتقال آموزه های بلوغ و نوجوانی است.

بر خلاف آنچه ممکن است به ذهن برسد، نوجوانان فضای صمیمی و در عین حال جدی و مردانه را برای این مراودات بیشتر می پسندند تا یک فضای آغشته به شوخی و استفاده از ابزار جک و ...! باید همیشه یادمان باشد هر مزاح و شوخی خصوصاً با محتوای مسائل جنسیتی، هرگز به معنای صمیمیت نیست، بلکه نوجوان مایل است آموزه های این چنینی را از زبان یک قهرمان و مردی بشنود که بسیار جدی و مردانه با او سخن می گوید، چون خود این امر، موجب می شود که او احساس کند حتماً مرد شده که فردی مانند پدرش با او این گونه سخن می گوید. این احساس بزرگ شدگی برای نوجوانان بسیار دلپذیر است.جالب است که اتفاقاً نوجوانان تفاوت این نوع صمیمیت را با آن مزاح ها کاملاً متوجه شده و آموزه های آغشته به شوخی و مزاح را چندان باورپذیر نمی دانند.

دکتر پپورعباس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار