4 روش پخت ماهی که کدبانوها باید بدانند
کد خبر: ۱۰۱۶۰۴
تاریخ انتشار: 2018 February 26    -    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
پختن ماهی به روش های مختلفی انجام می شود که ما در این مطلب شما را با بهترین‌ روش پخت ماهی آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

4 روش پخت ماهی که کدبانوها باید بدانندپختن ماهی به روش های مختلفی انجام می شود که ما در این مطلب شما را با بهترین‌ روش پخت ماهی آشنا می کنیم.
سوخاری کردن

واقعیت این است که بیشتر مردم،‌ طعم غذاهای سوخاری را دوست دارند و حتی بسیاری از افرادی که علاقه‌ای به خوردن ماهی ندارند،‌ بدشان نمی‌آید گاهی ماهی سوخاری را در برنامه غذایی خود داشته باشند. برای سالم و مغذی‌تر شدن ماهی سوخاری،‌ می‌توانید گوشت را حدود نیم ساعت پیش از سرخ کردن، در ترکیبی از آب لیمو، نمک،‌ پودر فلفل سیاه و پودر سیر بخوابانید.

4 روش پخت ماهی که کدبانوها باید بدانند

تنوری کردن

بهترین راه طبخ ماهی تنوری در خانه، استفاده از فر است. برای طبخ ماهی تنوری،‌ می‌توانید از ماهی‌های بزرگ و درسته هم استفاده کنید و نیازی به فیله کردن ماهی‌ها نیست. در این روش، ابتدا داخل شکم یا گوشت ماهی را با مقداری نمک و کمی دانه انار یا پودر لیمو عمانی طعم‌دار کنید، سپس روی پوست ماهی چند برش عمیق بزنید و تمام پوست و داخل برش‌ها را با رب انار بپوشانید. حالا ماهی را خوب داخل فویل آلومینیمی بپیچید و آن را بعد از قرار دادن در یک سینی یا تابه نازک، داخل طبقه وسط فر بگذارید. فر شما باید از قبل کاملا گرم شده و حداقل حدود 120 درجه سانتی‌گراد حرارت داشته باشد. مدت زمان پخت هم به اندازه ماهی بستگی دارد.

آبپز کردن

تعجب نکنید؛ برای تهیه ماهی با این روش، قرار نیست که ماهی‌ها را داخل آب بیندازید. فقط کافی است یک ظرف گود مانند قابلمه را تا نیمه با آب پر کنید. سپس تکه‌های ماهی که فقط با کمی نمک طعم‌دار شده‌اند، داخل فویل آلومینیومی ضخیمی بپیچید و در نهایت هم فویل‌های حاوی ماهی را بعد از جوش آمدن آب، داخل ظرف بریزید.

بخارپز کردن

ماهی بخارپز بیشتر برای طرفداران سبزیجات که عاشق طعم‌های طبیعی هستند، مناسب است. برای تهیه این ماهی، نیازی به استفاده از روغن نیست. گوشت ماهی در روش بخارپز کردن، عطر و طعم سبزی‌های مختلف را به خود می‌گیرد و فقط افزودن کمی نمک و فلفل سیاه قبل از پخت به آن‌ کافی است. در این روش، ابتدا باید کف تابه را با مقداری سیب‌زمینی حلقه شده بپوشانید.

سیمرغ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار