خواص مصرف چای سبز
کد خبر: ۱۰۱۵
تاریخ انتشار: 2015 May 25    -    ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
بسیاری از افراد به دلایل مختلف از افزایش متابولیسم و لاغری گرفته تا کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، صبح خود را با با این گیاه دارویی پرخاصیت  شروع می کنند. ما دستورهای جدیدی را برای آماده کردن چای سبز به شما معرفی می کنیم.

چای سبز نوشیدنی گیاهی، نشاط آور و آرام بخشی است که علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری ها، افزایش دهنده ی متابولیسم، دربردارنده ی مجموعه ای از آنتی اکسیدان های چربی سوز و عاملی موثر در لاغری است.

خواص و راه های مصرف چای سبز


چای سبز و کاهش وزن


تحقیقات نشان می دهند که چای سبز ، دارویی گیاهی است که می تواند قند خون را پایین بیاورد و جذب چربی از روده را کاهش دهد. بنابراین، اگر می خواهید کمی وزن کم کنید، اضافه کردن یک یا دو فنجان چای سبز به برنامه ی روزانه می تواند راه مؤثری باشد.

چای سالم برای قلبی سالم

بیشتر چای ها حاوی ویتامین ها و آنتی اسیدان ها هستند اما چای سبز یک گام از بقیه ی گیاهان دارویی جلوتر است. چای سبز نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه به مقابله با سرطان و بیماری های قلبی هم کمک می کند. یکی از آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز به احیای سریع تر سلول های قلب و به حداقل رساندن مرگ سلولی بعد از حمله ی قلبی کمک می کند.

چگونه چای سبز درست کنیم؟

اگر چای سبز را داغ می نوشید، قبل از دم کردن، گیاهان مورد علاقه ی خود همچون زنجبیل، نعنا یا بابونه را به آن اضلافه کنید. اگر چای سرد با یخ دوست دارید، بگذارید چای به مدت ۳۰ دقیقه در دمای اتاق سرد شود و سپس، آن را به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید.

دستورهایی برای آماده کردن چای سبز

۱- چای سرد با نعناع و مرکبات

چند برگ نعناع، تکه های پرتقال و چای سبز را داخل قوری در حال جوش بریزید تا چای خانگی خوش طعمی برای خود درست کنید. چند تکه یخ و پرتقال یا لیمو را درون لیوان بیندازید و چای را روی آن بریزید.

۲- چای سبز با زنجبیل و نعناع

چای سبز و نعناع دمنوشی هضم کننده و محبوب در مراکش است. چای سبز طعم تلخی دارد که با اضافه کردن زنجبیل و نعناع و در صورت دلخواه، کمی عسل، برطرف می شود. این دمنوش نشاط آور را می توانید به صورت سرد هم مصرف کنید.

۳- چای سبز، چای سیلان، انبه و گل همیشه بهار

زمانی که چای تندی همچون چای سبز را با انبه یا زنجبیل شیرین می کنیم، یک نوشیدنی عالی عصرگاهی یا چای سبک میوه ای خواهیم داشت.

۴- چای سبز همراه با نعناع

چینی ها اغلب قبل از غذا و همیشه بعد از غذا چای سبز می نوشند. نعناع هم طعمی عالی دارد؛ به جز نعناع، می توانید از دارچین، زعفران و به لیمو برای خوش عطر کردن چای سبز استفاده کنید.

۵- چای سبز با گلبرگ های رز

ترکیب چای سبز و گل رز معجون خوش عطر و طعم و بسیار مفیدی است.

۶- چای سبز با چای سفید و تکه های هلو

چای سفید و سبز از یک گیاه گرفته می شوند اما چای سفید قبل از باز شدن شکوفه های گیاه برداشت می شود. ترکیب این دو چای همراه با تکه های تازه ی هلو و یخ بسیار عالی می شود.

۷- چای سبز و تمشک


این ترکیب خوش رنگ طعم ترش و میوه ای مطبوعی دارد. آن را با تکه های لیمو یا یخ های تمشک دار میل کنید.

۸- چای سبز همراه با نعناع و بابونه

نعناع طعم مطبوعی دارد و بابونه هم زمانی که در آب جوش باز می شود، عطر خوبی به چای سبز می دهد.

۹- چای سبز با نعناع و طالبی

ترکیب نعناع و طالبی با چای سبز، طعم بسیار خوبی دارد. این چای سرد را با نعناعی تازه یا یخ های نعنایی میل کنید.

منبع:baghdaroo
برچسب ها: چای ، چای سبز ، خواص
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار