غم انگیز ترین جشن تولد
کد خبر: ۱۰۱۴۶۹
تاریخ انتشار: 2018 February 24    -    ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
سی سخت پنجشنبه شب حال و هوای دیگری داشت ، گروهی از نونهالان سی سختی غم انگیز ترین جشن تولد را برای سید ایلیا دانشی کوچک ترین مسافر سانحه هوایی برگزار کردند.

اگر چه نام دنا و قله های سر به فلک کشیده اش این روزها در اذهان عمومی به ویژه در میان خانواده های داغدار سانحه دلخراش هواپیمای آسمان با سنگدلی و نامهربانی گره خورده اما فداکاری ، مهرپروری و همدردی دنانشینان حکایت دیگری را روایت می کند.

اوج همدردی و زیباترین لحظه های مهربانی و لطف بی کران مردم ساکنان سی سخت پنجشنبه شب رقم می خورد .
در شبی به یادماندنی اما غم زده به یاد «ایلیا دانشی» کوچکترین جانباخته سانحه دلخراش هواپیمای 'ای تی ار 72' و برادرش سید طاها دانشی غم انگیزترین جشن تولد در سی سخت برپا شد .

مردم مهربان بویژه مادران دل سوخته سی سختی سنگ تمام گذاشتند، ایلیا و طاها هم با جسم بی جانشان بر فراز ارتفاعات دنا به تماشا نشستند .

هم سن و سالان طاها و ایلیا با چشمان اشکبار لب های خشکیده خود را برای فوت کردن شمع های تولد این دو نونهال از دست رفته غنچه کردند.

صدای 'تولدت مبارک طاها' همراه با گریه نونهالان و سوگواری مادران سی سختی دل سنگ را هم آب می کرد .
مادران ایل با زمزمه نوای جانسوز (شروه خوانی محلی ) ، غم از دست دادن فرزندان آسمانی سانحه هوایی را دوچندان کردند .آنان با بستن شال بندهای سیاه به گردن به صورت حلقه وار به دور جایگاه جشن تولد ایلیا به سر و سینه می زدند.

نوای سوزناک نی دختر سی سختی ،همه حتی آسمان و زمین را به گریه واداشت. اسمان در غم از دست دادن این عزیزان می بارید و از زمین هم چشمه همدردی می جوشید .

پنجشنبه شب گریه و شادی در هم آمیخت تا بگوید اگر طاها و ایلیا در آغاز بهار زندگی از دست رفتند اما مهربانی و همدردی دردامنه های دنا همچنان زنده است.

گریه در جشن تولد ایلیا آن موقع به آسمان برخاست که خاله طاها و ایلیا به جای خواهرش چشمان خود را بر تصویر این دو نوگل پرپر شده می دوزد و همراه با اشک از مردم سی سخت بخاطر برپایی این جشن تولد تشکر می کند.
مادر طاها و ایلیا هم دراین سانحه هوایی به همراه فرزندان خود، جانش را از دست داد.

6 روز از زمان بروز سانحه هوایی می گذرد از سه روز قبل عملیات جست و جو برای یافتن پیکرهای جانباختگان به ضلع جنوبی دنا در منطقه کوه گل سی سخت انتقال یافته است.

مهمان نوازی خصلت دیرینه زنان و مردان دامنه های دنا به اوج می رسد ،آنان همچون اسلاف خود بصورت خودجوش به یاری عوامل امدادی و اجرایی سانحه شتافته اند.

از یک سو در فراق و مصیبت جانکاه جانباختگان سانحه هوایی حزن و اندوه منطقه را فرا گرفته است و در سوی دیگر فداکاری و ابراز همدردی مردم صحنه های دیدنی خلق کرده است.

مادران مهربان در شهر سی سخت که سخت کوشی را از دنای استوار فرا گرفته اند بصورت خودجوش با پخت غذا و بسته بندی خشکبار از نیروهای امداد رسان پشتیبانی می کنند.

پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 65 مسافر و خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.

این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.

روز سه شنبه پس از 48 ساعت جست و جو اعلام شد که لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم از توابع اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.

از روز پنجشنبه به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف و باران و وزش عملیات جست و جو و انتقال پیکرهای جانباختگان متوقف شده است.

براساس گزارش اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ،وضعیت جوی در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج به‌صورت ناپایدار بوده و بارش باران و برف در این منطقه تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

 
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار