ظرفیت کنکور دکتری اعلام شد
کد خبر: ۱۰۱۴۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 23    -    ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برنامه‌ریزی برای ساماندهی سهمیه‌های کنکور خبر داد و گفت: گزارش کار به وزارت علوم فرستاده شده و منتظریم نتیجه در کارگروه بررسی شود.
 
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از آزمون دکتری در دانشگاه صنعتی شریف در جمع خبرنگاران گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ با حضور ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ داوطلب در ۵۵ شهر و ۱۱۷ حوزه امتحانی کشور برگزار شد که از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۶۲۲ نفر زن و ۱۳۳ هزار و ۸۳۲ نفر مرد هستند، به عبارت دیگر ۴۲.۹۹ درصد داوطلبان را زنان و ۵۷.۰۸ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ در ۷ گروه آموزشی و در ۲۴۶ کد رشته امتحانی برگزار شده است و نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ به صورت کارنامه تنظیم و هفته آخر فروردین ماه ۹۷ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

خدایی گفت: سال گذشته ظرفیت پذیرش دولتی در دکتری ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر بود که امسال حدود ۱۴ هزار نفر ظرفیت پیش بینی شده است.

وی گفت: دانشگاه آزاد نیز حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر ظرفیت برای دکتری تعیین کرده است به عبارتی در مجموع دانشگاه‌های آزاد و دولتی پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۴ تا ۲۶ هزار نفر در این دوره پذیرفته شوند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای ساماندهی سهمیه‌های کنکور خبر داد و گفت: گزارش کار به وزارت علوم فرستاده شده و منتظریم نتیجه در کارگروه بررسی شود.
 
فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
سلام
اين چه جور اعلام ظرفيت كردنه ؟!
در تمامي سنوات برگزاري كنكور دكتري طي چند سال اخير متوجه نشديم كه چرا سازمان سنجش ظرفيت ها رو از قبل مشخص نميكنه كه هر داوطلب بتونه برنامه ريزي كنه ، حتي مشخص نميشه كه تعداد سوالات هر درس ازازمون چنتاست و در برخي سالها تغيير در تعداد سوالات هم داشتيم ولي هيچ اطلاع رساني نشده قبل آزمون
الان ما از كجا بايد بدونيم كه سهم ما از ميان ٢٤٦ كد رشته امتحاني چه تعداد از اين ١٤٠٠٠ نفره؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار