لغو تعطیلی مدارس خوزستان در روز‌های پنج شنبه
کد خبر: ۱۰۱۲۲۹
تاریخ انتشار: 2018 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از لغو شدن تعطیلی روز‌های پنج شنبه برای مدارس خوزستان تا پایان سال جاری خبر داد.

محمد تقی پور اظهار کرد: امسال به علت گرد و غبار شدید، مدارس در استان خوزستان برای چندین روز تعطیل شده است و امر در بلند مدت عواقب جبران ناپذیری برای دانش آموزان استان خوزستان دارد..

وی افزود: بر همین اساس، تصمیم گرفته شد که تعطیلی روز‌های پنج شنبه تا پایان سال جاری برای کلیه مقاطع تحصیلی لغو شود و دانش آموزان روز‌های پنج شنبه نیز به تحصیل مشغول باشند تا بتوانیم عقب ماندگی ناشی از روز‌های تعطیل را جبران کنیم.

تقی زاده با بیان اینکه به دلیل شرایط جوی، دانش آموزان خوزستانی نسبت به دانش آموزان استان‌های دیگر میزان ساعات کمتری در مدرسه حاضر هستند، تصریح کرد: سال گذشته آموزش و پرورش خوزستان بر اساس تفاهم نامه‌ای که با صدا و سیمای مرکز خوزستان منعقد کرد برنامه‌های درسی ویژه‌ای با تدریس دبیران مجرب برای جبران این عقب ماندگی‌های تحصیلی تهیه و تدوین شد و ساعات پخش آن‌ها نیز برای استفاده از مطالب و مباحث تدریس شده به مدارس و دانش آموزان اعلام شد.

وی با اشاره به آمار بالای روز‌هایی که در سال تحصیلی جاری به دلیل آلودگی ناشی از ریزگرد‌ها به تعطیلی کشانده شدند، افزود: با توجه به اینکه در آستانه پایان سال تحصیلی قرار داریم، برای جلوگیری از افت تحصیلی لازم است تا به صورت جدی این مسئله مورد بحث و بررسی قرارگیرد تا با همفکری و هم اندیشی متخصصان امر؛ راهکاری عملی برای جبران تعطیلی مدارس به کار گرفته شود. 
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار