سیب زمینی شکم پر تنوری، لذیذ و متفاوت
کد خبر: ۱۰۱۱۷۴
تاریخ انتشار: 2018 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
امروز برای شما روش تهیه‌ی یک نوع سیب‌زمینی شکم پر را قرار داده‌ایم که بی‌شک اگر آن را تهیه کنید، از خوردنش لذت فراوانی خواهید برد. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت سیب زمینی شکم پر تنوری، با ما همراه باشید.
اختصاصی تابناک باتو؛ امروز برای شما روش تهیه‌ی یک نوع سیب‌زمینی شکم پر را قرار داده‌ایم که بی‌شک اگر آن را تهیه کنید، از خوردنش لذت فراوانی خواهید برد. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت سیب زمینی شکم پر تنوری، با ما همراه باشید.

سیب زمینی شکم پر تنوری، لذیذ و متفاوت

مواد لازم:

سیب زمینی متوسط: 6 عدد
ذرت پخته شده: یک چهارم پیمانه
پنیر موزارلا رنده شده: یک پیمانه
قارچ ورقه شده: دو عدد بزرگ
زیتون ورقه شده: یک چهارم پیمانه
نخودفرنگی پخته شده: یک چهارم پیمانه
فلفل دلمه‌ای خرد شده: دو عدد
سس مایونز: 4 قاشق غذاخوری
ماست پرچرب: 4 قاشق غذاخوری
آب لیمو: یک قاشق غذاخوری
خردل: یک قاشق چایخوری
نمک: به میزان لازم

طرز تهیه:

سیب زمینی‌ها را خوب شسته و بر روی آنها با چاقو یک برش طولی ایجاد می‌کنیم. کمی روغن زیتون داخل برش ایجاد شده ریخته و سپس سیب زمینی‌ها را در سینی فر قرار داده و به مدت 35 دقیقه داخل فر می‌گذاریم.
پس از گذشت این زمان، به آرامی و به طوری که پوست سیب زمینی آسیب نبیند، داخل آن را خالی می‌کنیم. سیب زمینی‌های پوره شده را در ظرفی ریخته و با پنیر موزارلا مخلوط می‌کنیم.
داخل سیب زمینی ها را با این مخلوط پر می‌کنیم سپس روی هر کدام از آنها را با قارچ ورقه شده، ذرت، نخود فرنگی، زیتون و فلفل دلمه‌ی خرد شده، تزیین می‌کنیم.
در ظرفی جداگانه، مایونز، ماست پرچرب، آبلیمو، نمک و خردل را مخلوط کرده و سس به دست آمده را روی سیب زمینی‌ها می‌ریزیم. سیب‌زمینی‌های شکم پر را بار دیگر برای چند دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم تا پنیرها، آب شوند.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: atyabtabkha
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار