بیماری شایع، عامل ناباروری دختران جوان
کد خبر: ۱۰۱۱۱۹
تاریخ انتشار: 2018 February 24    -    ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
اندومتریوز به معنی رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم است. لگن شایع‌ترین محل بروز آندومتریوز است. در این بیماری بافت آندومتر (لایه داخلی رحم) در بیرون از محل اصلی خود (رحم) تشکیل می‌شود. رایج‌ترین محل پدید آمدن آن، لگن است که در این قسمت تخمدان‌ها بیشتر گرفتار اندومتریوز می‌شوند.
 این بیماری شایع عامل ناباروری دختران جوان است
 
این بیماری شایع عامل ناباروری دختران جوان است  به گزارش «تابناک باتو»؛ الهام السادات هاشمیان نایینی جراح و متخصص زنان در ارتباط با بیماری آندومتریوز اظهار داشت: درد لگنی و نازایی از نشانه‌های اندومتریوز به شمار رفته و بیشترین سن ابتلا به این بیماری ۱۴ تا ۴۹ سالگی است.

بنا بر اطلاعات موجود، ۵ تا ۸ درصد زنان، در سنین باروری مبتلا به اندومتریوز هستند که این میزان حدود ۲ میلیون می‌شود.

اندومتریوز به معنی رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم است. لگن شایع‌ترین محل بروز آندومتریوز است. در این بیماری بافت آندومتر (لایه داخلی رحم) در بیرون از محل اصلی خود (رحم) تشکیل می‌شود. رایج‌ترین محل پدیدآمدن آن، لگن است که در این قسمت تخمدان‌ها بیشتر گرفتار اندومتریوز می‌شوند.

اندومتریوز عامل ۳۰ تا ۵۰ درصد موارد نازایی در زنان است. این عارضه می‌تواند با کمک دارو، جراحی و یا ترکیبی از این دو روش تحت معالجه موثر قرار گیرد.

این بیماری شایع عامل ناباروری دختران جوان است 
بر اساس مطالعات انجام شده، روش‌های جراحی حتی با کمک ربات‌های جراح و لاپاروسکوپی، تبعات و پیچیدگی‌هایی به دنبال دارند که با این روش ترکیبی می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد.

بی توجهی به سبک زندگی صحیح و تغذیه سالم، آلودگی‌ها و عوامل ژنتیکی، منجر به افزایش ابتلا به اندومتریوز می‌شود.

سونوگرافی می‌تواند برای تشخیص، به خصوص زمانی که آندومتریوز تخمدان‌ها را درگیر کرده است، مؤثر باشد. اما تشخیص نهایی و قطعی با لاپاراسکوپی است.
جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار