رژیم خرس های قطبی با ذوب شدن یخ ها تغییر می کند
کد خبر: ۱۰۰۸۷
تاریخ انتشار: 2015 September 06    -    ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
 بررسی انجام شده نشان می‌دهد طولانی‌تر شدن مدت زمان حضور خرس‌های قطبی در خشکی ممکن است مانند آنچه پیش از این تصور می‌شد، ناامیدکننده نباشد.

«رابرت راکول»، یکی از کارشناسان این مطالعه از موزه تاریخ طبیعی آمریکا گفت: خرس‌های قطبی خوش شانس هستند و انواع مختلف از ترکیب‌های غذایی موجود در خشکی را مصرف می‌کنند. همچنین بررسی روی این پستانداران نشان می‌دهد خرس‌های قطبی نیمه بالغ،‌ گروه‌های خانوادگی و حتی خرس‌های قطبی نر بالغ در طول دوره بدون یخ با خوردن گیاهان و حیوانات به حیات خود ادامه می‌دهند.

مطالعات پیشین حاکی از آن بود که تا سال ۲۰۶۸ میلادی، گرسنگی گسترده برای خرس‌های قطبی اتفاق می‌افتد چرا که این گونه جانوری هر سال حدود ۱۸۰ روز پیوسته از منابع تغذیه‌ای دریایی دور خواهد بود.

کارشناسان ابتدا انرژی مورد نیاز برای جبران هر گونه گرسنگی فزاینده را شمارش کرده و سپس ارزش کالری غاز قطبی و تخم‌های آن و همچنین گوزن قطبی را تعیین کردند و مشخص شد که میزان کالری بیشتری روی زمین برای تغذیه خرس‌های قطبی گرسنه در طول طولانی شدن فصول ضدیخ وجود دارد.

به گزارش ساینس دیلی،‌ در حالی که این مطالعه نشان می‌دهد میزان دقیق انرژی که خرس قطبی برای شکار گوزن و غاز مصرف می‌کند نامشخص است اما این حیوانات از تکنیک‌های کم‌هزینه به لحاظ صرف انرژی برای به دام انداختن گوزن‌ها و غازها بهره‌ می‌گیرند.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار